Action odnotował 6,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2024 roku wobec 8,13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 7,33 mln zł wobec 9,96 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 627,49 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 640,97 mln zł rok wcześniej.
„Szereg prac, które obecnie prowadzimy oraz podejmowane przez nas działania budują solidne fundamenty pod przyszły rozwój. Pracujemy nad stroną kosztową biznesu, równolegle przygotowujemy się do wdrożeń nowych systemów, aby firma była dobrze przygotowana wtedy, gdy na rynek powróci ożywienie. Konsekwentnie rozwijamy biznes w przestrzeni e-commerce B2C, gdzie mimo trudnego czasu dla handlu utrzymujemy stabilny poziom liczby przesyłek” – powiedział prezes Piotr Bieliński, cytowany w komunikacie.
W III kwartale liczba przesyłek e-commerce B2C wyniosła 801 452 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 22% r/r. Natomiast w obszarze dystrybucji B2B Action nie tylko rozszerza intensywnie portfolio produktowe, ale również stawia na partnerstwa biznesowe w obszarze enterprise, podano również.
„W zakresie B2B skupiamy się na rozwoju sprzedaży rozwiązań zaawansowanych poprzez dział Action Business Center Enterprise. Rozszerzamy współprace dystrybucyjne, partnerstwa i rozwijamy ofertę. Dzięki temu możemy proponować klientom biznesowym wysokiej klasy rozwiązania enterprise oparte na eksperckim know-how naszego zespołu oraz sprzęcie, który posiadamy w ofercie dzięki ustrukturyzowanej współpracy z producentami” – dodał wiceprezes Sławomir Harazin.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 26,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 22,57 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 773,39 mln zł w porównaniu z 1 787,24 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 27,07 mln zł wobec 23,42 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa Action działa na rynku dystrybucji sprzętu IT i RTV/AGD/GSM, a także dystrybutor VAD (Action Business Center), to także znaczący producent sprzętu komputerowego. Action posiada projekty e-commerce: sferis.pl, gram.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews