Agora odnotowało 11,52 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 14,2 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 0,38 mln zł wobec 14,28 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 43,7 mln zł wobec 56,9 mln zł zysku rok wcześniej, zaś zysk EBITDA bez MSSF 16 – odpowiednio: 16,5 mln zł wobec 31 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 334,49 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 351,86 mln zł rok wcześniej.
„W trzecim kwartale 2024 r. Grupa Agora osiągnęła przychody w wysokości 334,5 mln zł, z czego aż 176,3 mln zł stanowiły przychody ze sprzedaży reklam. W całej Grupie zwiększyły się one o 5,2%, a ich największy wzrost wykazał segment Radio” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Wpływy Grupy Agora ze sprzedaży usług reklamowych w raportowanym okresie wyniosły 176,3 mln zł.
„W samym segmencie Radio sprzedaż reklamy radiowej zwiększyła się o 13,5% do blisko 76 mln zł, na co wpływ miało m.in. wprowadzenie wspólnej oferty sprzedażowej jako efekt konsolidacji z grupą Eurozet oraz zmiana cenników. Wartość przychodów reklamowych w kinach wzrosła w tym czasie o prawie 15% do 10 mln zł. W segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana wpływy reklamowe nieznacznie wzrosły w porównaniu do trzeciego kwartału 2023 r. i wyniosły 15,5 mln zł. Spadek przychodów z reklamy internetowej o 1,6% do ponad 30 mln zł odnotował segment Internet, o czym zdecydowała niższa sprzedaż reklam internetowych przez spółkę Yieldbird” – czytamy dalej.
Wpływy ze sprzedaży reklam wypracowane przez Gazeta.pl były na wyższym poziomie niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W trzecim kwartale 2024 r. nieznacznie spadły również wpływy ze sprzedaży usług reklamowych segmentu Reklama Zewnętrzna, podała też spółka.
„W III kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios spadły o 21,2% do 56,4 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 10,3% do blisko 36 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 2,6 mln biletów, czyli o 23,5% mniej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Niższa frekwencja to m.in. efekt tzw. luki repertuarowej, która powstała na skutek zeszłorocznego strajku aktorów i scenarzystów w Hollywood, a także wystąpienie 'efektu Barbenheimer’ w bazie porównawczej z zeszłego roku. Na niską frekwencję wrześniową największy wpływ miała powódź na południu Polski w połowie tego miesiąca. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na sukces 'Akademii Pana Kleksa’, czyli filmu dystrybuowanego przez Next Film, który po trzech kwartałach znajduje się na 2. miejscu w polskim box office, ustępując miejsca jedynie światowemu hitowi 'W głowie się nie mieści 2′” – napisano też w komunikacie.
W III kwartale 2024 r. wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 31 mln zł i zmniejszyła się o 6,3% r/r. Jednocześnie wyższe przychody – o 13,2% – wypracowało Wydawnictwo Agora, podano dalej.
„W III kwartale 2024 r. koszty operacyjne netto Grupy Agora spadły o 0,8% do prawie 335 mln zł. Największą pozycję wśród wydatków Grupy w tym okresie stanowiły koszty usług obcych, które wyniosły niemal 116 mln zł i były niższe o 5,9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r.” – zakończono w komunikacie.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 24,41 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 25,33 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 034,51 mln zł w porównaniu z 954,44 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I-III kw. br. sięgnął 152,3 mln zł wobec 135 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś zysk EBITDA bez MSSF 16 – odpowiednio: 71,2 mln zł wobec 59,2 mln zł zysku rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 9,08 mln zł wobec 17,45 mln zł straty rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews