Agora jest na ścieżce do osiągnięcia 200 mln zł zysku EBITDA w 2026 roku, poinformował prezes Bartosz Hojka.
„Nasza ambicja to pozycja lidera rynku mediów w Polsce, która ma być osiągnięta poprzez takie czynniki, jak opiniotwórczość, zasięg i pozycja w pierwszej trójce grup mediowych, a także poprawa efektywności finansowej. Zakładamy 200 mln zł EBITDA w 2026. Cel jest ambitny, bo mówimy niemalże o podwojeniu wyniku od ogłoszenia tych założeń, ale mam nadzieję, że jesteśmy na ścieżce, co widać po wynikach chociażby II kw.” – powiedział Hojka podczas wideokonferencji.
Zysk EBITDA w I półr. br. sięgnął 111,5 mln zł wobec 80,5 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Zysk EBITDA bez MSSF 16 wyniósł odpowiednio: 55,9 mln zł wobec 28,7 mln zł zysku rok wcześniej.
Jak podkreśla spółka, jednym z silnych segmentów grupy jest outdoor.
„AMS konsekwentnie buduje pozycję na rynku digital – tu tkwi przyczyna dynamicznego wzrostu reklamy, oczekujemy że będzie on nadal rósł goniąc pozycje digitalu na świecie. Może ten 20% wzrost z II kwartału nie jest gwarantowany, ale oczekujemy silnego rozwoju outdoor i szczególnie segmentu digital” – powiedział członek zarządu Agory i szef Heliosa Tomasz Jagiełło.
W segmencie kinowym Jagiełło wskazał na „przejściowo ubogi repertuar”.
„W IV kw. mamy większą nadzieję że braki [filmów z Hollywood] nie będą już tak widoczne. Mimo to w Polsce nie jest tak źle, gdyż Hollywood jest równoważone polskimi produkcjami. Dalej podtrzymujemy oczekiwanie płaskiej frekwencji r/r” – dodał członek zarządu.
Na drugim biegunie jest segment prasy drukowanej, gdzie głębokie spadki rynku wynikają z bardzo mocnego ograniczenia wydatków przez spółki Skarbu Państwa, wskazał Hojka.
„Zapewne dotknie to w dłuższej perspektywie Wyborczą, ale w II kw. nasze wyniki są o wiele lepsze od rynkowych. Wierzę, że będziemy utrzymywać tą przewagę nad rynkiem w kolejnych kwartałach” – stwierdził prezes Agory.
W kwestii potencjalnych akwizycji dodał, że Agora zwykle informuje gdy są realizowane, a nie wcześniej. „Dlatego powstrzymam się od komentarza dotyczącego Polska Press” – wskazał Hojka.
W segmencie Internet, grupa obserwuje dynamicznie rosnącą reklamę, ale nie przekładającą się w 100% na portale.
„Szacujemy, że portale będą na wzroście rzędu małych kilku proc. Polityka big-techów wpływa na spadające zasięgi portali. Niemniej pozycja 4. portalu w Polsce to atut które chcemy wykorzystać do realizacji kierunków strategicznych” – powiedziała członek zarządu Agory i prezes gazeta.pl Agnieszka Siuzdak-Zyga.
Zarząd Agory przyznał, że jest rozczarowany wynikami Yiledbird.
„Jest trochę gorzej niż zakładaliśmy. Spółka realizuje transformację, funkcjonalność produktu i zmiany organizacyjne oceniamy bardzo dobrze. Gorzej idzie sprzedaż co jest powiązane z koniunkturą na rynku reklamy internetowej, która nie zachwyca. Głównym beneficjentem są gracze globalni, spadek ruchu na portalach odzwierciedla się w sytuacji reklamy programatycznej, która przestała być priorytetem reklamodawców. Ciężko pracujemy by poprawić wyniki Yieldbird w kolejnych okresach” – stwierdził Hojka.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews