Ailleron liczy na osiągnięcie 100% dynamiki przychodów eksportowych w całym roku, poinformował prezes Rafał Styczeń. Spółka szykuje się do renegocjacji umowy dotyczącej wdrożenia systemu spółki z Bankiem Pekao. W 2023 mocno postawi na sprzedaż produktu Livebank w wersji SaaS.
„Osiągnęliśmy ponad 100% dynamiki na rynkach zagranicznych w I półroczu i takich dynamik spodziewamy się w całym roku. Przychody eksportowe to już 3/4 naszych przychodów. Wzrost przychodów w dolarze to nawet 350%. Utrzymanie takiej dynamiki sprawi, że przychody w USD przekroczą przychody w euro. Pozwala walczyć z inflacja i poprawia nasze wyniki” – powiedział Styczeń podczas wideokonferencji.
Dodał też, że oczekuje od Software Mind (wspólna inwestycja z funduszem Enterprise Investors) utrzymać „silnie wzrostowej dynamiki” mimo zjawisk recesyjnych na świecie.
Marże segmentów biznesowych grupy sięgają 20% i Styczeń zaznaczył, że w segmencie fintech grupa również zmierza w tym kierunku. Grupa Ailleron pracuje nad rozwojem obszaru usługowego w fintech. Obszar ten zmienia się w Financial Technology Service (FTS), czyli sprzedaż usług technology – services do banków oraz firm sektora finansowego. Transformacja segmentu fintech / FTS obejmuje kontraktowanie na zasadzie time & material w metodologii zwinnej zamiast kontraktów fixed price, co ma dawać potencjał do znacznego podwyższania stawek. Ostatnio pozyskane umowy to wdrożenia w Singapurze, Austrii i Polsce. Do końca roku Ailleron liczy na pozyskanie jeszcze 2 kolejnych klientów.
Grupa Ailleron zapowiedziała, że chce renegocjować umowę z Bankiem Pekao, by ograniczyć generowane na tej realizacji straty (umowa zakontraktowana w modelu fixed price) i polepszyć warunki finansowe. Bierze także potencjalnie pod uwagę ewentualny scenariusz polubownego zakończenia umowy po I etapie jej realizacji.
W segmencie produktu Livebank prezes Ailleron wskazał, że grupa widzi potencjał do zwiększania przychodów.
„Produkt Livebank w wersji SaaS oddajemy do pierwszych testów. Jesteśmy zatem blisko ukończenia produktu i będziemy sukcesywnie zmniejszać nakłady inwestycyjne na jego budowę. W przyszły rok wejdziemy z ponad połowę zmniejszonym nakładami, a produkt wchodzi w fazę sprzedaży i kładziemy na to pełny focus” – zaznaczył Styczeń.
W przypadku produktu z segmentu hospitality ilumio grupa zdecydowała o zakończeniu tej działalności i podjęciu rozmów o jego management buy out. Prezes dodał, że Ailleron dąży do redukcji wynajętej powierzchni biurowej i liczy na osiągnięcie do 3 mln zł oszczędności z tego tytułu w 2023 r.
Grupa ma ponad 1 500 zatrudnionych osób w 6 krajach. „Idziemy konsekwentnie, a nawet szybciej od planów, w kierunku zapowiadanych wcześniej 2 tys. pracowników” – podsumował Styczeń.
Ailleron specjalizuje się w budowaniu produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to m.in. LiveBank, iLumio czy Ringback Tones.
Źródło: ISBnews