Ailleron odnotował 2,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2022 r. wobec 1,88 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowany zysk netto ogółem sięgnął 12,49 mln zł wobec 4,08 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 16,44 mln zł wobec 8,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 178,41 mln zł w I poł. 2022 r. wobec 85,2 mln zł rok wcześniej.
W przychodach ogółem z tytułu sprzedaży wiodącą rolę odgrywa Technology Services, zwiększając swój udział w biznesie do 83%. Jest to efekt strategii akwizycyjnej i konsolidacji wyników przejętych podmiotów. Drugim znaczącym segmentem jest Fintech z udziałem 16%, wyjaśnia spółka.
„W sprawozdawanym okresie Technology Services zwiększył swoje przychody ponad 2,5-krotnie, o 89 mln zł r/r, osiągając poziom 147,63 mln zł. Należy pamiętać, że w ramach tego segmentu pojawia się już efekt konsolidacji, w związku z dokonanymi akwizycjami. Przychody Fintechu wzrosły o blisko 5 mln zł r/r osiągając poziom ponad 28 mln zł. W obszarze Holotech spółka zanotowała 1,64 mln zł przychodów i jest to spadek r/r o około 0,4 mln zł. Na poziome zysku operacyjnego (EBIT) Technology Services podwoił swój wynik z zeszłego roku – zwiększył wynik o 10,83 mln zł – osiągając zysk operacyjny na poziomie 21,33 mln zł. Segment Fintech odnotował ujemny wynik operacyjny na poziomie 3,38 mln zł, co jest powodem wpływu dużego projektu w obszarze Corporate oraz trwających inwestycji w wersję chmurową LiveBanku. W obszarze Holotech wynik operacyjny odnotował spadek r/r i ukształtował się na poziomie – 1,17 mln zł” – wymieniono w raporcie.
Działalność grupy prowadzona jest w Polsce, będącej krajem jej siedziby. Natomiast w coraz większym stopniu, sprzedaż realizowana jest poza granicami Polski (kraje Europy, USA, Wielka Brytania, Azja). Sprzedaż eksportowa wzrosła na przestrzeni sześciu miesięcy br. do blisko 135 mln zł i osiągnęła dynamikę ponad 179% (eksport uwzględnia również przychody realizowane dla klientów eksportowych, a denominowane w walucie polskiej z uwagi na fakturowanie ich przez polskie przedstawicielstwa). W analogicznym okresie 2021 roku sprzedaż eksportowa wyniosła niespełna 48,5 mln zł. W szczególności, sukcesywny przyrost eksportu jest konsekwencją rosnącego udziału biznesu Technology Services, który jest niemal w 100% biznesem eksportowym, a także rosnącego udziału eksportu w takich produktach jak LB (LiveBank). Ailleron kładzie nacisk na rozwój w kilku kluczowych dla spółki kierunkach – przede wszystkim są to: Europa Zachodnia, Azja Południowo – Wschodnia oraz Stany Zjednoczone – czyli rynki, gdzie Spółka jest w stanie osiągać wyższe marże. Patrząc z perspektywy dwóch kluczowych rynków eksportowych, należy podkreślić, że dynamika wzrostu przychodów r/r w okresie 6M 2022 wyniosła odpowiednio – dla Unii Europejskiej niemal 124%, a dla Stanów Zjednoczonych ok 352%, podano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2022 r. wyniosła 5,46 mln zł wobec 25,59 mln zł zysku rok wcześniej.
Ailleron specjalizuje się w budowaniu produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to m.in. LiveBank, iLumio czy Ringback Tones.
Źródło: ISBnews