Podczas zwyczajnego walnego zgromadzenia zwołanego na 26 czerwca akcjonariusze R22 zdecydują o połączeniu R22 z cyber_Folks, podano w projektach uchwał. Celem procesu jest m.in. uproszczenie struktury Grupy oraz komunikacji zewnętrznej obu podmiotów dla klientów i inwestorów.
„cyber_Folks jest dziś bardziej rozpoznawalną marką na rynku klienckim niż R22, R22 jest z kolei popularniejsza na rynku inwestycyjnym. Naszym celem jest uproszczenie struktury Grupy i stworzenie podmiotu kompleksowego – atrakcyjnego zarówno dla klientów, jak również dla inwestorów. W ocenie zarządu, synergia tych dwóch silnych marek złączonych w jedną spółkę sprawi, że zyskamy jeszcze więcej odbiorców i będziemy mocniej widoczni na rynku kapitałowym. Dziś wiele działań, prowadzonych pod marką cyber_Folks, która ma już 250 tys. klientów, nie przekłada się na postrzeganie R22, chcemy to zmienić” – powiedział prezes R22 Jakub Dwernicki, cytowany w komunikacie.
Z punktu widzenia inwestorów i akcjonariuszy proces ten będzie wiązał się przede wszystkim ze zmianą nazwy R22 na cyber_Folks. Nie zmieni się liczba akcji oraz inne uprawnienia z nich wynikające, podkreślono.
„Proces połączenia ma zwiększyć transparentność oraz uprościć komunikację zewnętrzną z interesariuszami, w szczególności z klientami i inwestorami. Wszelki działania marketingowe i PR-owe będą koncentrować się na jednej marce, a nie na dwóch. Budżet obu firm zainwestowany w jedną da dużo lepszy efekt, co potwierdzają nasze doświadczenia związane z łączeniem marek w ramach cyber_Folks. Naszą strategię opieramy o rozwój dwóch głównych segmentów: cyber_Folks i Vercom, nie chcemy, aby inne marki rozpraszały ten fokus” – dodał Dwernicki.
Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.
Źródło: ISBnews