Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Giełda

Allegro: Skorygowana EBITDA w Polsce: 673,3 mln zł, GMV w Polsce: +11,3% r/r w II kw. 2023

Dodane przez Bartłomiej Supernak
28 września 2023
w dziale Giełda
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 580,4 mln zł w II kw. 2023 r. (wzrost o 19,9% r/r), przy czym dla działalności w Polsce – 673,3 mln zł (wzrost o 22,1% r/r), podała spółka. GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na Allegro, wyniosła w tym okresie 14 227,1 mln zł (wzrost o 10,3% r/r), zaś w Polsce – 13 484,1 mln zł (+11,3% r/r).

Raportowana EBITDA grupy w II kw. br. wyniosła 547,9 mln zł wobec 448,9 mln zł zysku rok wcześniej.

„Allegro spełniło prawie wszystkie oczekiwania na drugi kwartał, wyraźnie przekraczając cele na poziomie skorygowanego zysku EBITDA. Najpopularniejsza w Polsce platforma zakupów online świetnie sobie radzi pomimo niełatwych warunków makroekonomicznych” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

„Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce wzrosła w drugim kwartale o 11,3% r/r do 13,48 mld zł, znacząco przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce dzięki najlepszym ofercie i cenom. W całym pierwszym półroczu GMV zwiększyła się o 12,6% r/r” – czytamy dalej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 397,7 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 2 210,1 mln zł rok wcześniej.

„Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 18,4% r/r do 1,89 mld zł w drugim kwartale i o 20,4% r/r w pierwszym półroczu dzięki większej monetyzacji i wyraźnemu wzrostowi przychodów z działalności reklamowej” – napisano także.

Polski biznes Allegro, który odpowiada za niemal 94% GMV grupy, odnotował w drugim kwartale wyniki w większości zgodne lub lepsze od oczekiwań na wszystkich poziomach, podkreśliło Allegro.

„Ponad 40% wzrostu GMV wygenerowały priorytetowe kategorie takie jak Supermarket, Zdrowie i Uroda, czy Moda, podczas gdy w innych kategoriach sprzedaż na Allegro trzymała się mocno. Liczba ofert przekroczyła 320 mln, a wśród ponad 30 kluczowych marek debiutujących nas Allegro w drugim kwartale znalazły się Rossignol, Hansgrohe, Adamed, czy Mobil. Coraz szersza oferta i atrakcyjne ceny przyczyniły się do zwiększenia liczby aktywnych kupujących do 14,3 miliona i średniej wartości generowanego przez nich GMV o kolejne 9,4% r/r w drugim kwartale. Wzrost GMV przy rosnącym wskaźniku take rate napędził przychody i przełożył się na większą od oczekiwanej poprawę marż” – wymieniono w materiale.

Wskaźnik Take Rate w polskiej części biznesu Allegro wyniósł w II kw. br. 11,23% wobec 10,81% rok wcześniej, zaś w całym I półr. br. – odpowiednio: 11,13% wobec 10,64% rok wcześniej.

„Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła piąty kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,3 mln w drugim kwartale. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się zaś o 9,4% r/r do 3 664 zł, przyspieszając też tempo wzrostu w ujęciu kwartalnym” – czytamy także w informacji.

„Zwyżkujące GMV i średnia prowizja od sprzedaży (take rate) przy jednoczesnej kontroli kosztów przełożyły się na wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce o 22,1% r/r do 673,4 mln zł w drugim kwartale i o 25,6% w pierwszym półroczu” – podsumowała spółka.

Allegro odnotowało 118,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 63,5 mln zł straty rok wcześniej, podano także w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 303,39 mln zł wobec 209,02 mln zł zysku rok wcześniej.

W całej I poł. 2022 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 1 053,2 mln zł w II kw. 2023 r. (wzrost o 19,5% r/r). GMV wyniosło w tym okresie 27 366,5 mln zł (wzrost o 15,4% r/r).

W I poł. 2022 r. spółka miała 276 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 103,45 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4 718,87 mln zł w porównaniu z 3 602,66 mln zł rok wcześniej.

„Chcemy upraszczać zakupy i sprzedaż by być ulubionym miejscem zakupów w Europie – zaczynając od naszego regionu. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że poczyniliśmy konkretne kroki w tym kierunku. Nieustannie poszerzana oferta i świetne ceny przyciągają coraz więcej konsumentów na Allegro, nawet jeśli wciąż są bardzo ostrożni jeśli chodzi o domowe budżety. Dzięki temu nieustannie rośniemy, nawet pomimo spowolnienia lub nawet spadku popytu konsumenckiego. W ciągu ostatniego roku skupialiśmy się ponadto na dyscyplinie kosztowej, co przełożyło się na znaczną poprawę marż i dodatkową gotówkę na finansowanie dalszego wzrostu” – skomentował prezes Roy Perticucci, cytowany w komunikacie.

„Allegro.cz, nasz nowy marketplace w Czechach, działa już pełną parą i daje czeskim konsumentom dostęp do najszerszego na rynku wyboru spośród ponad 150 milionów ofert. Zbilansowanie spadającej wartości GMV generowanej na stronach MALL i CZC zajmie trochę czasu, ale zbliżamy się do tego celu i jesteśmy przekonani, że te znane w Czechach marki będą odnosić coraz większe sukcesy jako kluczowi sprzedawcy na Allegro.cz. Będziemy bazować na naszych doświadczeniach na rynku czeskim przy otwieraniu marketplace’ów w kolejnych czterech krajach regionu w przyszłym roku” – zapowiedział też prezes.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.

Źródło: ISBnews

Tagi: Allegro
Poprzedni post

Ailleron miał 4,65 mln zł zysku netto, 35 mln zł zysku EBITDA bez one-off w I poł. 2023

Następny post

Allegro planuje wzrost GMV o 10-11% r/r i skoryg. EBITDA – o 30-32% w Polsce w III kw.

3R Games

3R Games miało 0,17 mln zł zysku netto, 0,16 mln zł zysku EBITDA w I-III kw. 2023

praca

Raen miał 2,7 mln zł straty netto, 0,49 mln zł straty EBIT w III kw. 2023

Ovostar miał 20,01 mln USD straty netto, 19,4 mln USD straty EBIT w 2019 roku

Ovostar miał 28,99 mln USD zysku netto, 29,65 mln USD zysku EBIT w I-III kw. 2023

All In! Games

All in! Games miało 1,29 mln zł straty netto, 0,66 mln zł straty EBIT w III kw. 2023

praca

STS Holding miał 15,33 mln zł zysku netto, 19,43 mln zł zysku EBIT w III kw. 2023

biuro

Tower Investments miało 1,11 mln zł straty netto, 0,49 mln zł straty EBIT w III kw.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

komputer

Eurocash skonsolidował cały obszar IT, kierownictwo nad nim przejął Szymon Mitoraj

budowa

Trakcja zawarła umowę z miastem Łodzią o łącznej wartości 77,76 mln zł

OZE

Polska awansowała na 15. miejsce w w rankingu atrakcyjności państw dla inwestorów OZE

fotowoltaika

Tauron uruchomił I etap swojej największej farmy PV o docelowej mocy 100 MW

pieniądze

Inflacja konsumencka sięgnie ok. 7% r/r na koniec 2023

telefon

Polacy wykonali ok. 18 mln płatności BLIK-iem o wartości 2,8 mld zł w dniach 24-27 XI

automatyka

23% firm automotive planuje wzrost zatrudnienia w najbliższych miesiącach

magazyn

Powierzchnia magazynowa w budowie wynosi 2,5 mln m2

Barometr Nastrojów Konsumenckich wzrósł o 3,3 pkt proc. m/m do -1,3 pkt w listopadzie

praca

Liczba pracujących w gospodarce narodowej wzrosła m/m do 15 139,4 tys. w czerwcu

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist