Skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 706,2 mln zł w I kw. 2024 r. (wzrost o 33% r/r), przy czym dla działalności w Polsce 820,2 mln zł (wzrost o 36,6% r/r), podała spółka. GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na Allegro, wyniosła w tym okresie 14,31 mld zł (wzrost o 8,9% r/r), zaś w Polsce – 13,57 mld zł (+10% r/r).
„Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) w Polsce przyspieszył do 10% r/r w pierwszym kwartale, ponownie przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej. Wskaźnik zwiększył się do 13,6 mld zł” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
„Allegro dobrze rozpoczęło rok, a GMV w Polsce przyspieszyło tempo wzrostu do 10% r/r w pierwszym kwartale. Lepsza monetyzacja w połączeniu z bieżącymi inicjatywami w zarządzaniu kosztami wciąż procentują, pomagając napędzać wzrost skorygowanego zysku EBITDA do prawie 37% r/r w pierwszych trzech miesiącach roku, które zwykle są spokojnym sezonem dla branży” – skomentował CFO Jon Eastick, cytowany w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w I kw. br. o 6,6% r/r do 2,48 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 21,8% r/r do 2,08 mld zł.
„Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 21,8% r/r do 2,1 mld zł w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku dzięki rosnącemu GMV oraz ciągłej poprawie prowizji od sprzedaży (take rate) i przychodów z działalności reklamowej” – czytamy dalej w materiale.
Take rate w Polsce poprawił się o 1,15 pkt proc. i wyniósł 12,18% w I kw. 2024 r., podano w prezentacji wynikowej.
„Nieustannie rosnąca liczba ofert w świetnych cenach zwiększa lojalność klientów i częstotliwość zakupów. Liczba aktywnych kupujących na Allegro w Polsce wzrosła ósmy kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,8 mln na koniec marca. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się zaś o 5,8% r/r do 3 790 zł rocznie” – napisano też w komunikacie.
Platforma Allegro.sk z sukcesem wystartowała na Słowacji, debiutując niecały rok po Allegro.cz w Czechach i za jedną piątą kosztu czeskiej premiery. Allegro osiągnęło 19,9 mln aktywnych kupujących w regionie, podano także.
„Jesteśmy mocni w Polsce i coraz silniejsi za granicą po udanym starcie Allegro.sk na Słowacji. Obecnie mamy już 20 mln aktywnych kupujących w całym regionie, z czego ponad 5 mln poza Polską. I nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Dzięki Allegro.cz i Allegro.sk zwiększyliśmy pulę naszych potencjalnych klientek i klientów o łącznie około 16 mln, a uruchamiając nasze platformy w 5 nowych krajach, w których już działamy, zamierzamy prawie podwoić 38-milionową bazę potencjalnych klientów, którą mamy w Polsce” – powiedział prezes Roy Perticucci.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews