Ambra odnotowała 11,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2022/2023 (lipiec-wrzesień 2022 r.) wobec 11 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 19,15 mln zł wobec 19,81 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 26,03 mln zł wobec 25,71 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 188,42 mln zł w I kw. r.obr. 2022/2023 wobec 160,42 mln zł rok wcześniej.
„W I kwartale roku obrotowego 2022/2023 sprzedaż Grupy Ambra wzrosła o 17,5% do 188,4 mln zł. W tym okresie najdynamiczniej rosła sprzedaż win musujących, w szczególności Dorato i Cin&Cin w Polsce, Mucha Sekt w Czechach i Zarea w Rumunii. Rosła również największa kategoria rynkowa, tj. wina spokojne. Na jej wzrost nadal pozytywny wpływ miała odbudowa konsumpcji w gastronomii, a także dobre wyniki sprzedaży Winiarni Zamojskiej oraz win Fresco, Portada czy Cono Sur” – czytamy w raporcie.
Struktura produktowa sprzedaży nie uległa znaczącym zmianom. Na największym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce, wzrost przychodów ze sprzedaży był równy 14,1%. Na zagranicznych rynkach działalności grupy najszybszy wzrost został osiągnięty w Czechach i Słowacji, gdzie dynamika sprzedaży wyniosła 24,7% (w walucie lokalnej). Na tym rynku liderem sprzedaży była dynamicznie rosnąca marka Mucha Sekt. Wzrost przychodów w Rumunii wyniósł 14,2% (w walucie lokalnej), do czego przyczyniły się wina musujące i brandy Zarea, podano również.
Pomimo wzrostu sprzedaży presja kosztowa spowodowała obniżenie zysku operacyjnego, który spadł o 0,5 mln zł, czyli o 3,3% do poziomu 19,2 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej pozostał na poziomie zbliżonym do poprzedniego roku i osiągnął 11 mln zł. Zwiększone koszty finansowania zostały skompensowane przez niższy udział akcjonariuszy mniejszościowych w wyniku netto, zaznaczono.
Niższa o 2,4 pkt proc. marża zysku brutto ze sprzedaży wynika ze stale rosnących kosztów zakupu materiałów i surowców, osłabienia kursu złotego wobec euro oraz rosnących szybciej niż sprzedaż kosztów dystrybucji, podsumowano.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. r.obr. 2022/2023 wyniósł 5,66 mln zł wobec 3,95 mln zł zysku rok wcześniej.
Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 roku.
Źródło: ISBnews