Ambra odnotowała 2,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku obrotowego 2022/2023 r. (kończącego się w czerwcu 2023) wobec 0,51 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 6,86 mln zł wobec 1,06 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 158,82 mln zł w III kw. r.obr. 2022/2023 wobec 130,2 mln zł rok wcześniej.
Spółka podała, że najszybciej rosła sprzedaż win musujących. Największy wkład we wzrost przychodów wniosły wina spokojne Fresco, Portada i Cono Sur oraz wina musujące Dorato w Polsce, Mucha Sekt w Czechach i Zarea w Rumunii. Na wysoką dynamikę sprzedaży kwartału pozytywnie wpłynął także wcześniejszy niż w ubiegłym roku termin świąt wielkanocnych.
„Nasze marki stale udowadniają swoją dobrą kondycję i siłę na rynku pełnym wyzwań. Pomimo pogarszającej się koniunktury konsumenckiej osiągają dużą dynamikę sprzedaży, a my kontynuujemy pracę nad dalszym wzmacnianiem ich wartości” – powiedział prezes Grupy Ambra Robert Ogór, cytowany w komunikacie.
Przychody ze sprzedaży na największym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce wzrosły w III kw. o 20,5%. Dynamika wzrostu sprzedaży w Czechach i Słowacji wyniosła 19,2% (liczona w koronach czeskich), a najszybciej rozwijała się sprzedaż w Rumunii, gdzie wzrosła o 25,8% w walucie lokalnej), podała spółka.
Wydatki inwestycyjne Grupy Ambra w III kw. r.obr. 2022/2023 wyniosły 6,2 mln zł i były przeznaczone na poprawienie efektywności i jakości produkcji, podano.
Sprzedaż ilościowo wyniosła 16 mln średnich butelek 0,75 l w III kw. r.obr. 2022/2023 wobec 15,8 mln rok wcześniej, czyli była o 1,4% wyższa.
W I-III kw. r.obr. 2022/2023 spółka miała 51,44 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 45,22 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 683,91 mln zł w porównaniu z 596,1 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 106,21 mln zł wobec 93,31 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.obr. 2023 wyniósł 41,67 mln zł wobec 29,09 mln zł zysku rok wcześniej.
Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 roku.
Źródło: ISBnews