AmRest planuje na ten rok dwucyfrowy wzrost przychodów, utrzymanie marży EBITDA na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego oraz capex w wysokości ponad 200 mln euro, podała spółka. Poziom otwarć restauracji ma być wyższy niż w ub.r., podano w prezentacji wynikowej.
W 2022 r. przychody wzrosły o 26,3% r/r do 2 422 mln euro (wobec planowanego wzrostu powyżej 10%), zysk EBITDA zwiększył się o 7% r/r do 384,4 mln euro, zaś marża EBITDA wyniosła 16% i była zbliżona do poziomu z 2021 r.
Capex w ub.r. wyniósł 149 mln euro (wobec 150 mln euro planu), zaś liczba otwarć sięgnęła 109 (wobec planowanych 150) – „poniżej oczekiwań z powodu kilku czynników: COVID opóźnił otwarcia w Chinach, łańcuch dostaw wpłynął na czas realizacji nowych projektów”, podano w prezentacji.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews