Answear ocenia, że utrzyma wysokie dynamiki przychodów ze sprzedaży z poprzednich okresów także w 2023 r., powiedział prezes Krzysztof Bajołek.
„Za nami kolejnym dobry kwartał i rok, bo przychody wzrosły o ok. 42% i nastąpiła poprawa marży EBITDA. Mamy niedosyt, że nie udało się przekroczyć 1 mld zł, ale co się odwlecze, to nie uciecze. Można sobie interpolować dynamikę z poprzedniego roku i jesteśmy optymistami co do możliwości utrzymania dynamiki zbliżonej do poprzednich okresów w tym roku. Co prawda, koniunktura jest słabsza na rynku, ale jest szereg czynników wewnętrznych sprzyjających sprzedaż” – powiedział Bajołek podczas czatu inwestorskiego na portalu Stockwatch.pl.
„Widzimy też duży potencjał wzrostu przychodów na wszystkich rynkach, na których jesteśmy, bo mamy 1,8 mln klientów na rynkach, gdzie populacja sięga 152 mln. Dalej będziemy prowadzić ekspansję zagraniczna, a tempo będziemy dostosowywać do sytuacji rynkowej. W najbliższych planach są kraje bałtyckie i bałkańskie, o czym będziemy informować później” – dodał.
Wcześniej spółka podała, że powiększyła udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57% w ub.r., co oznacza wzrost o 5 pkt proc. r/r. W samym IV kwartale ich udział wyniósł natomiast 60%, a zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży oraz wartość średniego koszyka, co przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy.
„Dynamika wzrostu marek premium będzie zbliżona w tym roku i nie powinna się zatrzymać, choć będziemy powoli dochodzić do stałego poziomu do całości sprzedaży” – zapowiedział prezes.
Dodał, że w następnych kwartałach średnie koszyki mogą rosnąć i pozytywnie wpływać na wyniki biznesu. W samym IV kw. 2022 r. koszyk wyniósł 349 zł, a liczba SKU wzrosła do 202 tys. produktów z 145 tys. i stale zwiększana jest też oferta produktowa, co powinno być paliwem do zwiększania przychodów w przyszłych okresach..
„Jeśli chodzi o marżę brutto, to myślę, że w następnych latach marża może się odbudowywać, bo gdy jest stabilna sytuacja rynkowa, to sprzyja marży. Konsekwentnie realizujemy strategię poszerzania oferty produktowej i zwiększania udziałów marek premium. Nasze działania marketingowe powinny przekładać się też na dalsze wzrosty przychodów i tańsze pozyskiwanie klientów” – powiedział Bajołek.
Answear odnotowało 25,87 mln zł jednostkowego zysku netto w 2022 r. wobec 22,89 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 48,74 mln zł wobec 36,42 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 61,76 mln zł wobec 46,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 973,45 mln zł w 2022 r. wobec 683,53 mln zł rok wcześniej.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews