Answear.com odnotował 4,29 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2024 r. wobec 3,43 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 1,71 mln zł wobec 11,78 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 288,51 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 271,14 mln zł rok wcześniej.
„W I kw. 2024 r. Answear.com osiągnął przychody w wysokości 289 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r/r. Marża brutto zwiększyła się o 4% r/r do 112 mln zł. Z kolei EBITDA samego Answear.com (bez PRM) wyniosła 8,3 mln zł, wobec 15,3 mln zł w zeszłym roku” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Answear.com rozpoczął nowe kampanie wizerunkowe dla marki PRM oraz Answear. Dla marki PRM to pierwsza kampania po połączeniu przejętych marek Sneakerstudio i PRM, przypomniano.
„W minionym kwartale nasza rentowność była obciążona nakładami inwestycyjnymi związanymi z rozwojem marki PRM. Na poziomie zysku operacyjnego PRM kontrybuował stratą EBIT w wysokości 5 mln zł. Widzimy jednak już pierwsze efekty poczynionych inwestycji, w ostatnim czasie udało nam się pozyskać bardzo dobre marki do oferty PRM, także te które do tej pory nie były dostępne w tej części Europy. Wymierne efekty dostrzegamy już w wynikach. PRM w I kw. 2024 r. odnotował przychody w wysokości 25 mln zł, co oznacza wzrost o 4% kw/kw. Jest to o tyle dobry wynik, ponieważ ze względu na sezonowość ostatni kwartał roku jest najlepszy, z kolei pierwszy jest najsłabszy. W zakresie rentowności PRM podtrzymujemy plan osiągnięcia break even do końca bieżącego roku” – powiedział wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś, cytowany w komunikacie.
Answear.com podkreśla też, że kontynuuje premiumizację swojej oferty. W I kw. 2024 r. 65% oferty Answear.com stanowiły marki premium, z kolei marki z kategorii entry price wyniosły 9%. Ma to bezpośrednie przełożenie na średnią wartość zamówienia, która wyniosła 366 zł, co oznacza wzrost o 31 zł r/r, podano także.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews