Answear odnotowało 25,87 mln zł jednostkowego zysku netto w 2022 r. wobec 22,89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 48,74 mln zł wobec 36,42 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 61,76 mln zł wobec 46,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 973,45 mln zł w 2022 r. wobec 683,53 mln zł rok wcześniej.
„Spółka odnotowała 973 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznaczało wzrost o ponad 42% w porównaniu z ubiegłym rokiem. EBITDA wyniosła rekordowe 61,8 mln zł, a zysk netto 25,9 mln zł. Pomimo wymagających warunków makroekonomicznych, Answear.com kontynuował realizację celów strategicznych, w tym m.in. poprawienie oferty oraz zwiększanie udziału marek premium w sprzedaży” – czytamy w komunikacie.
Answear.com powiększył udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57% w ub.r., co oznacza wzrost o 5 pkt proc. r/r. W samym IV kwartale ich udział wyniósł natomiast 60%, podano także.
„Zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży oraz wartość średniego koszyka, co przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy” – dodano.
„Pozytywny wpływ na wyniki finansowe ma stały rozwój na rynkach zagranicznych. W 2022 r. nowo otwarte rynki, tj. Grecja, Cypr, Chorwacja i Słowenia odpowiadały za 26% wzrostu sprzedaży całej spółki r/r. Warto również podkreślić, że spółka odnotowała udany powrót na ukraiński rynek, gdzie osiągnęła 34% wzrostu rdr, mimo zawieszenia sprzedaży po wybuchu wojny na okres ponad dwóch miesięcy” – czytamy dalej.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews