Answear odnotowało 3,43 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2023 r. wobec 3,35 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 11,78 mln zł wobec 0,27 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 15,34 mln zł wobec 3,51 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 271,14 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 178,18 mln zł rok wcześniej.
„Cieszymy się z wyników w minionym kwartale. Wypracowane dynamiki wzrostu potwierdzają to, iż pozostajemy jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion. Otoczenie rynkowe jest wymagające szczególnie dla nowych graczy na rynku. My z kolei mamy zbudowaną silną markę, sprawnie działające operacje, jesteśmy odpowiednio zdywersyfikowani geograficznie, a także sukcesywnie realizujemy strategię zwiększania udziału marek premium w naszej ofercie. To wszystko pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
W I kw. 2023 r. Answear.com konsekwentnie zwiększał udział marek premium w ofercie, który na koniec minionego kwartału wyniósł 59% wobec 54% w zeszłym roku. Bezpośrednio doprowadziło to do wzrostu średniej wartości zamówienia, która po I kw. 2023 r. wyniosła 335 zł, oznacza to wzrost o 20 zł względem całego 2022 r. Założenia ekspansji zagranicznej również potoczyły się zgodnie z planem, nowe rynki odpowiadały za 9,4% sprzedaży w okresie trzech pierwszych miesięcy 2023 r., podano także.
„Warta podkreślenia jest odbudowa rynku ukraińskiego. Po tymczasowym wstrzymaniu sprzedaży z powodu wojny wznowiliśmy działalność w Ukrainie i zostaliśmy lokalnym liderem fashion e-commerce. Potwierdzają to bardzo atrakcyjne wzrosty rzędu ponad 3,5-krotności sprzedaży” – dodał Bajołek.
Rosnące przychody ze sprzedaży pozwoliły na zwiększenie budżetu marketingowego do poziomu 40,5 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 28,5 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. W raportowanym okresie spółka przeprowadziła szerokozasięgową kampanię medialną, również na nowo otwartych rynkach. Kontynuując skuteczny marketing, spółka dołożyła kolejne cegiełki do realizowanych wzrostów sprzedaży, a także budowania brand awareness marki, podano także.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews