Grupa Arctic Paper zakłada w nowej strategii na lata 2022-2030, że wynik EBITDA w 2030 roku będzie prawie równomiernie rozłożony pomiędzy cztery segmenty działalności, poinformował prezes Michał Jarczyński.
„Przez lata nasze dwa segmenty biznesowe, papieru i celulozy, które znajdują się względem siebie w przeciwfazie, stanowiły naturalny hedging biznesowy wyniku EBITDA. Kiedy malała EBITDA z segmentu papieru, rosła w segmencie celulozy i na odwrót. Zakładamy jednak, że struktura wyniku EBITDA w 2030 roku będzie bardziej zrównoważona” – powiedział Jarczyński podczas wideokonferencji.
Zgodnie z nową strategią, do segmentów papieru i celulozy dojdą nowe segmenty – opakowań i energii.
„Zakładamy, że w 2030 roku 29% wyniku EBITDA będzie generował segment celulozy, po 27% segmenty papieru i opakowań, a 17% segment energii” – dodał prezes.
Strategia przewiduje, że EBITDA grupy wzrośnie w tym okresie o 68% względem wyniku z 2021 roku, przy wzroście przychodów o 25%, do ok. 4 mld zł.
Arctic Paper to drugi co do wielkości, pod względem wolumenu produkcji, europejski producent objętościowego papieru książkowego oraz jeden z wiodących producentów graficznego papieru wysokogatunkowego w Europie. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,85 mld zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews