Przychody ze sprzedaży produktów Artifex Mundi wzrosły szacunkowo o 26% r/r do 103,58 mln zł w 2024 r., zaś w samym grudniu – spadły o 1% r/r do 8,33 mln zł, podała spółka. Koszty akwizycji graczy w ub.r. zwiększyły się o 28% r/r do 51,9 mln zł.
Cały 2024 r. Artifex Mundi zamknęło z 26-proc. wzrostem sprzedaży, do 103 mln zł, przy wyższych o ponad jedną trzecią przychodach z komercjalizacji „Unsolved”, podano.
„Za nami pracowity i w ostatecznym rozrachunku biznesowo udany rok. Jesteśmy zadowoleni zarówno z wyników operacyjnych osiągniętych m.in. w ostatnich tygodniach, w tym dobrych rezultatów poświątecznych kampanii pozyskiwania graczy dla Unsolved, jak i postępów w ramach projektów metagry Unsolved oraz nowej gry RPG” – skomentował prezes Przemysław Błaszczyk, cytowany w komunikacie.
„Prace deweloperskie w ramach ww. projektów przebiegają zgodnie ze zaktualizowanymi harmonogramami, a ich efekty są zgodne z naszymi wysokimi oczekiwaniami. Terminowa realizacja kolejnych etapów rozwoju obu tytułów, jak również efektywne skalowanie bazy użytkowników Unsolved to nasze tegoroczne priorytety. Zakładamy, że 2025 r. wydatnie przybliży nas do osiągnięcia strategicznego celu Artifex Mundi, jakim jest posiadanie dwóch perspektywicznych i skalowalnych tytułów free-to-play o dużym potencjale komercyjnym” – dodał prezes.
W 2024 r. przychody z gier free-to-play wzrosły o 33% r/r do 95,68 mln zł, w tym z „Unsolved” – o 34% r/r do 95,03 mln zł.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.
Źródło: ISBnews