Fundusz private equity Avallon MBO podpisał umowę nabycia w ramach transakcji IBO 100% udziałów w spółce MPPK Group i czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK), podał fundusz. To ósma transakcja w ramach Avallon MBO Fund III.
„Cieszymy się, że udało nam się wraz z zespołem przeprowadzić zakup spółki w segmencie pet food, któremu się przyglądaliśmy. Wypełniliśmy tym samym stawiane przed nami zadanie, jakim było wejście w trzy nowe obszary rynkowe: branżę IT (Globema – rok 2022), nowoczesną żywność (Hortimex – rok 2022) i w segment jakościowej żywności dla zwierząt” – powiedziała menedżer inwestycyjny w Avallon MBO, odpowiedzialna za wykreowanie i przeprowadzenie transakcji Izabela Ciąćka, cytowana w komunikacie.
PARTNER SEKCJI GIEŁDA
Partnerem sekcji giełda portalu inwestycje.pl jest Plantwear, polski producent zegarków i biżuterii, oferujący najwyższej jakości produkty wykonane z naturalnych surowców.
„Dostrzegamy ogromny potencjał dla tego typu produktów. Psy i koty domowe są w coraz większym stopniu traktowane przez nas jak członkowie rodziny, a to ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji o jakości kupowanej karmy. Konsumenci są coraz lepiej wyedukowani i świadomi wpływu żywienia na zdrowie i kondycję swoich pupili, więc coraz częściej poszukują karm bez zboża oraz mających dodatkowe korzyści zdrowotne, a także produktów wykorzystujących wysokiej jakości składniki. Polska ma szóstą co do wielkości populację psów w Europie. Nasz rynek jest wciąż jednak stosunkowo młody, a popularność gotowej karmy dla zwierząt domowych nadal jest znacznie mniejsza niż w Europie Zachodniej. Tylko 35% psów w Polsce otrzymuje gotową karmę, podczas gdy w Belgii czy Niemczech odsetek ten szacowany jest na znacznie wyższym poziomie. Potencjał do wzrostu jest bardzo duży, a sprzedaż psiej karmy na naszym krajowym rynku sukcesywnie wzrasta” – dodała.
MPPK Group to działająca od 2013 r. spółka z siedzibą w Szymanowie na Dolnym Śląsku oferująca karmę dla zwierząt domowych pod markami Wiejska Zagroda i Pan Mięsko i wyłączny dystrybutor hiszpańskich marek Alpha Spirit i Primal Spirit. Najbliższe plany MPPK Group to wprowadzanie nowych, komplementarnych produktów, pozyskiwanie kolejnych partnerów i wzrost skali biznesu. Jednym z planowanych kierunków rozwoju jest również nabycie udziałów lub połączenie sił z producentem wysokiej jakości karm, podano.
W 2022 r. przychody spółki wzrosły o 49% r/r i wyniosły 110 mln zł. Zdecydowaną większość sprzedaży MPPK stanowią brandy Wiejska Zagroda i Pan Mięsko. Poszerzając portfolio produktów, spółka zamierza wzmocnić segment produktów dedykowanych dla kotów, wprowadzić do sprzedaży saszetki, a także przekąski i psie smaczki.
Fundusz wskazał też, że wielkość światowego rynku karmy dla zwierząt domowych przekroczyła w 2021 r. 113 mld USD, a do 2027 r. może nastąpić wzrost o 5,1% (CAGR). Sprzedaż detaliczna karmy dla psów osiągnęła w 2023 roku 3,1 mld zł i ma rosnąć przy obecnej wartości CAGR na poziomie 7% do prognozowanej wartości 4,4 mld zł. Portfolio marek oferowanych przez MPPK Group ma szacunkowy udział w rynku w Polsce na poziomie ok. 4%.
Po zakupie MPPK Group w portfelach funduszu Avallon znajduje się jeszcze 10 innych spółek: Wosana i Hortimex – z branży spożywczej, platforma zakupowa Marketplanet, firma marketingowa EDC Expert, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, Globema dostawca oprogramowania geoprzestrzennego i usług IT, producent domów mobilnych Letniskowo, Norlys – producent wysokiej jakości opraw zewnętrznych, sprzętu oświetleniowego, TES – producent maszyn i komponentów elektrycznych oraz spółka SAT – właściciel sieci sklepów segmentu sport & fashion S’portofino, podano także.
Avallon MBO od 25 lat inwestuje w przedsiębiorstwa wspólnie z menedżerami. Brał udział w ponad 100 transakcjach, a łączna wartość funduszy, które zgromadził do celów inwestycyjnych to ponad 300 mln euro.
Źródło: ISBnews