Big Cheese Studio odnotowało 12,41 mln zł jednostkowego zysku netto w 2021 r. wobec 8,23 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 12,94 mln zł wobec 8,72 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 13,03 mln zł wobec 8,72 mln zł rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 16,28 mln zł w 2021 r. wobec 11,43 mln zł rok wcześniej.
„Na dn. 31 grudnia 2021 środki pieniężne na koncie spółki wyniosły 13,3 mln zł. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż bestsellerowej gry studia – 'Cooking Simulator’, która zdobyła miano gry VR platformy Steam roku 2021” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
„W naszej ocenie 2022 rok powinien być wynikowo lepszy od 2021 z samej monetyzacji 'Cooking Simulatora'” – powiedział dyrektor finansowy Jakub Rafał, cytowany w komunikacie.
Flagowym projektem studia jest „Cooking Simulator”, który zadebiutował na rynku w połowie 2019 r. Od tego czasu produkt jest rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków oraz tzw. live ops, zwiększających widoczność w sklepie Steam. Wspomniane DLC to m.in. „Oktoberfest”, „Halloween”, „Modern Kitchen”, „Superhot”, „Cooking with Food Network”, „Cakes and Cookies”, „Pizza” oraz „Cooking Simulator Shelter”. Premiera ostatniego dodatku (DLC CS: „Shelter”) miała miejsce w listopadzie 2021 r., wymieniono w informacji.
„Podstawowa wersja gry trafiła już do ok. 780 tys. użytkowników, a jej sprzedaż wraz z dodatkami przekroczyła 1,2 mln sztuk” – czytamy dalej.
Projekt od 2020 r. dostępny jest w wersjach konsolowych – na Nintendo Switch i Xbox One, a od 2021 roku także w wersji na Play Station 4. „Cooking Simulator” doczekał się również wersji VR. Projekt zadebiutował na platformie Steam VR pod koniec lipca 2021 r.
„Zamierzamy dalej koncentrować się na skalowaniu biznesu oraz dotarciu do coraz szerszego grona odbiorców. W tym celu planujemy dywersyfikację kanałów dystrybucji, m.in. do 'Cooking Simulator VR’. Projekt jeszcze w tym roku trafi na dwie nowe platformy: Oculus Quest 2 oraz PSVR, a także wkrótce pojawią się nowe dodatki na konsolę Xbox i PlayStation. Liczę, że najnowsze odsłony będą cieszyć się równie dużym zainteresowaniem graczy. Jestem pełen optymizmu, ponieważ 'Cooking Simulator VR’ to właśnie ta gra, która niedawno zdobyła nagrodę Steam za grę VR roku 2021. To najwyższe możliwe wyróżnienie platformy Steam i zarazem pierwsze wyróżnienie gry VR w historii polskiego gamedevu, z czego jestem bardzo dumny” – powiedział prezes Łukasz Dębski.
Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców, koncentrując się na tworzeniu gier z gatunku symulatory, tycoon i manager/ekonomia.
„Obecnie spółka pracuje nad nowymi tytułami, w tym 'Cooking Simulator 2′. Projekty trafią na rynek do końca 2023 r.” – zapowiedziano także w komunikacie.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 nowymi produktami. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay.
Źródło: ISBnews