piątek, 13 czerwca 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Giełda

Brand24 zwiększył przychody o 32% w 2019 roku, wraca na Facebooka i Instagrama

Dodane przez Bartłomiej Supernak
23 marca 2020
w dziale Giełda
1
brand24
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

BRAND 24 SA, właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (software as a service), opublikował skonsolidowany raport grupy kapitałowej za rok 2019.

  • wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej Brand24 o 32%, do 15,7 mln PLN w 2019, zgodnie z publikowanymi szacunkami
  • EBITDA w wysokości 1,6 mln PLN w porównaniu do 0,07 mln PLN rok wcześniej, ograniczenie straty netto do 1 mln PLN z 1,8 mln PLN przed rokiem
  • 3 325 aktywnych klientów na koniec 2019, wzrost o 229 klientów rok do roku
  • dalsza ekspansja zagraniczna – 61% przychodów generowanych przez klientów spoza Polski (grudzień 2019)
  • liczba klientów, MRR i ARPU pod negatywnym wpływem wstrzymania monitoringu serwisów Facebook i Instagram (wpływ widoczny w szczególności w 4Q 2019)
  • po dacie bilansowej podpisanie porozumienia, na mocy którego Facebook przywraca Spółce dostęp serwisów Facebook oraz Instagram, kont reklamowych i dostępu do API
  • Uzyskanie pozytywnej weryfikacji nowej integracji z serwisami Facebook oraz Instagram. Uruchomienie danych z ww platform dla klientów Brand24 będzie miało miejsce 23 marca 2020

Przychody ze sprzedaży Grupy sięgnęły w omawianym okresie 15,7 mln PLN (wzrost o 32% r/r)i są zgodne z szacunkowymi danymi publikowanymi przez Spółkę. Skonsolidowana EBITDA Brand24 wyniosła w 2019 1,6 mln PLN wobec 0,07 mln PLN rok wcześniej. Spółka istotnie ograniczyła stratę netto do 1 mln PLN z 1,8 mln PLN w 2018. Na koniec grudnia 2019 Brand24 miał 3 325 aktywnych klientów (+229 aktywnych klientów r/r).

Na 2019 Monthly Recurring Revenue (MRR) – miesięczny powtarzalny przychód – wyniósł 1,1 mln PLN, a ARPU 366 PLN. Na powyższe wskaźniki, a także poziom osiągniętych wyników finansowych w 2019 roku negatywny wpływ miało głównie wstrzymanie monitoringu serwisów Facebook i Instagram, co widoczne było w szczególności w 4Q 2019. Po dacie bilansowej Spółka podpisała porozumienia, na mocy którego Facebook przywraca dostęp do profili w serwisach Facebook oraz Instagram, a także kont reklamowych i ogólnego dostępu do API. 23 marca 2020 spółka uruchamia nową integrację z platformami Facebook oraz Instagram dla klientów Brand24.

Większość klientów Brand24 stanowią podmioty zagraniczne. Firma pracuje aktualnie z klientami ze 122 krajów. Procentowy podział geograficzny klientów w ujęciu ilościowym systematycznie zwiększa się na rzecz klientów zagranicznych i na koniec 2019 wynosił 56% klientów zagranicznych i 44% klientów krajowych, a w ujęciu generowanych przychodów: 61%:39%.

W 2019 roku Brand24 kontynuował prace nad rozwojem narzędzia i promocją swoich rozwiązań w zakresie monitoringu treści w globalnym Internecie. Do najważniejszych wydarzeń w tym obszarze należało uruchomienie automatycznych raportów PDF (nowej wersji jednej z najpopularniejszych funkcji produktu), uruchomienie monitoringu nowych serwisów społecznościowych: Tik Tok oraz Twitch, start nowej strony głównej Brand24 oraz wdrożenie nowego algorytmu analizy sentymentu dla ponad setki języków lokalnych.

„Do końca 3Q 2019 wyniki i tempo wzrostu spółki utrzymywały się na dobrym poziomie, dopiero w 4Q uwidocznił się wpływ wstrzymania zbierania i prezentowania wzmianek z Facebooka i Instagrama w naszym narzędziu, co było największym wyzwaniem biznesowym, z jakim mierzyliśmy się dotychczas. Efekty będziemy odczuwać jeszcze w wynikach pierwszych miesięcy 2020, ale wierzymy, że najgorsze mamy już za sobą. Najważniejsze, że udowodniliśmy wartość Brand24. Dla wielu klientów – istniejących i nowych – narzędzie pozostaje cennym zasobem nawet, gdy zmienia się dostępność analizowanych danych. Nawet w trudnym okresie po blokadzie, Brand24 zdołał sprzedać ponad 1000 nowych abonamentów. Już po dacie bilansowej, tzn. w marcu 2020, podpisaliśmy porozumienie, które przywróciło nam dostęp do kont i API tych serwisów społecznościowych. W przeciągu kilku dni uruchomimy nową wersję monitoringu platform Facebooka i Instagrama wewnątrz Brand24. Przejściowe problemy stały się dla nas okazją do inwestycji w nowe możliwości narzędzia. Rok 2019 przyniósł start funkcji wprowadzających do Brand24 nową jakość, takich jak system automatycznych raportów, czy wprowadzenie nowych źródeł monitoringu – w tym serwisów Tik Tok oraz Twitch – a także start nowego algorytmu analizy sentymentu.Chociaż wpływ kryzysu, z jakim przyszło nam się zmierzyć, będzie jeszcze widoczny w wynikach kolejnych miesięcy roku 2020, wierzymy, że nowe funkcjonalności, a także dostępność danych z Facebooka i Instagrama pozwolą nam powrócić do tempa wzrostu, do jakiego wszyscy byliśmy przyzwyczajeni” – mówi Michał Sadowski, Prezes Zarządu, znaczący akcjonariusz i założyciel BRAND 24 SA.

BRAND 24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści publicznych w Internecie. Umożliwia wychwytywanie publicznych wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie.

Źródło: spółka

Tagi: Brand24FacebookInstagramMichał Sadowski
Poprzedni post

Opracowywany lek może zwalczyć śmiertelne powikłania koronawirusa

Następny post

Produkcja stali w Polsce spadła o 21,6% r/r do 0,6 mln ton w lutym

CCC

CCC miało 95,4 mln zł zysku netto, 377 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2025

WIG

Indeks WIG20 spadł o 0,87% na zamknięciu w czwartek

PGE

Strategia PGE przewiduje powrót do regularnej wypłaty dywidendy

PGE

Strategia PGE zakłada 18 mld zł nakładów na ciepłownictwo, 2,8 mld zł EBITDA w 2035

medycyna

Akcjonariusze Enel-Med zdecydowali o niewypłacaniu dywidendy z zysku za 2024

Tarczyński

Akcjonariusze Tarczyńskiego zdecydowali o emisji do 2 mln akcji serii G

Komentarze 1

  1. Kalina says:
    5 lat ago

    Dziękujemy pięknie za puszczenie dobrych wieści o Brand24 w świat! 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

CCC

CCC miało 95,4 mln zł zysku netto, 377 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2025

WIG

Indeks WIG20 spadł o 0,87% na zamknięciu w czwartek

PGE

Strategia PGE przewiduje 150 mld zł capeksu w ramach tzw. local content

PGE

Strategia PGE przewiduje stopę zwrotu z inwestycji na poziomie min. 7,5%

PGE

Strategia PGE przewiduje powrót do regularnej wypłaty dywidendy

PGE

Strategia PGE zakłada 18 mld zł nakładów na ciepłownictwo, 2,8 mld zł EBITDA w 2035

medycyna

Akcjonariusze Enel-Med zdecydowali o niewypłacaniu dywidendy z zysku za 2024

Tarczyński

Akcjonariusze Tarczyńskiego zdecydowali o emisji do 2 mln akcji serii G

Sejm

Rząd zaproponuje waloryzację emerytur i rent o co najmniej 4,9% w 2026

Sejm

Rząd chce, by płaca minimalna wzrosła o 3% do 4806 zł brutto w 2026

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.