CampusAI zebrał 10 mln USD w rundzie pre-seed i rozpoczyna globalną ekspansję budując edukacyjne platformy generatywnej AI, dzięki środkom pozyskanym m.in. od Macieja Zientary, twórcy Supernova Group i partnera inwestycyjnego JR Holding, podano w komunikacie.
„10 mln USD (40 mln zł) to wysokość rundy pre-seed na przyspieszenie rozwoju i globalną ekspansję CampusAI – innowacyjnej platformy do
nauki i współpracy z AI. Swoje zaangażowanie w rundzie pre-seed zadeklarował anioł biznesu Maciej Zientara, twórca Supernova Group i partner inwestycyjny JR Holding. Wartość rundy pre-seed CampusAI jest rekordowa w historii polskich start-upów. Dzięki tym środkom spółka m.in. wejdzie na co najmniej 10 nowych rynków i planuje pozyskać 200 tys. klientów” – czytamy w komunikacie.
Założycielem i prezesem (CEO) jest Aureliusz Górski, który od 12 lat zajmuje się tworzeniem rozwiązań w ekosystemie innowacji w Polsce. Wsparcia technologicznego udzieliła grupa DGX, a jej lider – Szymon Piekarz – dołączył do projektu jako co-founder i CTO. Obecnie spółka rozwija samodzielnie technologię, która może zrewolucjonizować sposób w jaki doświadczamy sztucznej inteligencji. Teraz do projektu dołącza inwestor, którego zasoby i operacyjne wsparcie pomogą spółce rozwinąć skrzydła na globalnych rynkach, podano w informacji.
„W pierwszej kolejności będą to rynki angielsko i hiszpańskojęzyczne. Docelowo, chcielibyśmy pojawić się na co najmniej 100 kluczowych rynkach, oferując rozwiązanie dla 2 mld ludzi. Zakładamy, że w krótkim czasie pozyskamy 200 tys. stałych użytkowników. Poza aspektem czysto edukacyjnym, dążymy do tego aby budować rewolucyjne technologie w obszarze AI, które pomogą naszym użytkownikom rozwinąć skrzydła i być gotowym na zmiany następujące w szczególności na rynku pracy” – powiedział Piekarz, cytowany w materiale.
Maciej Zientara, założyciel Supernova Group a także co-inwestor w JR Holding wskazał, że do inwestycji w CampusAI przekonało go, że platforma ma unikalne metodyki i produkty, mocny team merytoryczny i operacyjny oraz szerokie wsparcie kluczowych firm z branży technologicznej.
„Cieszę się, że mam szansę stać się częścią globalnego przedsięwzięcia mającego wymiar nie tylko biznesowy, ale społeczny. CampusAI wypracował unikalną i skalowalną koncepcję edukacji w obszarze AI, respektując zasady odpowiedzialności społecznej i będąc odpowiedzią na wyzwania transformacji cyfrowej. Zachęcam innych przedsiębiorców, by dołączyli do nas. Zmiany wywołane AI będą za chwilę dotyczyć każdego, dlatego tak istotna jest świadoma edukacja. To da szansę zbudowania osobistej i biznesowej przewagi konkurencyjnej” – powiedział Zientara.
CampusAI to wirtualna platforma edukacyjna. Wizualizuje etapy rozwoju w obszarze wykorzystania AI w postaci wirtualnego świata, w którym użytkownicy znajdą kursy, narzędzia AI, społeczność i wszystko czego potrzebują, by zrobić kolejny krok w swoim rozwoju. Zmienia to proces edukacji w przygodę i tworzy środowisko, która pomaga odnaleźć się i zbudować własną tożsamość w świecie AI. Dla początkujących platforma oferuje interaktywne kursy stworzone w najnowszej technologii awatarów, które uczą praktycznych umiejętności. Dla bardziej zaawansowanych platforma to również marketplace, w ramach którego mogą oferować swoją kompetencje. Dla biznesu to możliwość stworzenie kompleksowej platformy, wspierającej transformację cyfrową, gdzie AI pomaga zwiększać umiejętności pracowników i podnosi istotnie efektywność organizacji. Edutainment platformy sprawia, że kursy kończy 10x więcej osób niż na klasyczne kursy e-learningowe, wskazano w komunikacie.
Źródło: ISBnews