Canal + Polska złożył prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w celu umożliwienia inwestorom mniejszościowym przeprowadzenia potencjalnej pierwszej oferty publicznej, choć żadna decyzja dotycząca jej przeprowadzenia nie została jeszcze podjęta, poinformowała spółka.
„Canal + Polska SA, wiodący dostawca płatnej telewizji z segment premium w Polsce, złożyła prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego, w celu umożliwienia inwestorom mniejszościowym przeprowadzenia potencjalnej pierwszej oferty publicznej, jeśli zostanie podjęta przez nich taka decyzja. Żadna decyzja dotycząca przeprowadzenia potencjalnego IPO nie została jeszcze podjęta. Ta będzie zależała od szeregu czynników, w tym warunków rynkowych i uzyskania wymaganych zgód organów regulacyjnych” – czytamy w komentarzu spółki przesłanym ISBnews.
Ze „Statystyki postępowań prospektowych zakończonych i zawieszonych po 2019 r. oraz postępowań w toku” KNF wynika, że Canal + Polska złożył 17 marca prospekt emisyjny.
W listopadzie ub. roku TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding B.V. – akcjonariusze sprzedający istniejące akcje Canal + Polska wspólnie zadecydowali o odwołaniu planowanej pierwszej oferty publicznej akcji spółki w związku ze zmiennością na rynkach finansowych, wpływającą negatywnie na możliwość przeprowadzenia oferty.
Wówczas podano, że intencją akcjonariuszy sprzedających jest powrót to planów przeprowadzenia oferty, „kiedy sytuacja na rynkach finansowych będzie bardziej sprzyjająca”.
Pierwotna oferta publiczna akcji Canal+ Polska, obejmująca łącznie do 21 617 600 akcji istniejących, stanowiących nie więcej niż około 49% kapitału, rozpoczęła się 3 listopada 2020 r. od budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych (book-building miał potrwać do 9 listopada). Cenę maksymalną ustalono na 60 zł, a zakładany dzień pierwszego notowania akcji na GPW wyznaczono na ok. 23 listopada 2020 r.
Canal+ Polska jest operatorem Platformy Canal+, oferującej pakiety, które obejmują zarówno własne kanały telewizyjne jak i kanały podmiotów trzecich, jak również nowo wprowadzonej usługi streamingowej Canal+ (OTT). Pakiety telewizyjne są oferowane we wszystkich segmentach cenowych rynku płatnej telewizji, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu premium. Canal+ Polska jest również zaangażowana w dystrybucję filmów za pośrednictwem swojej spółki zależnej – Kino Świat, jednego z wiodących dystrybutorów filmów w Polsce.
Źródło: ISBnews