CCC odnotowało 56,1 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) wobec 417,6 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 183,9 mln zł wobec 51,3 mln zł straty rok wcześniej.
„Skonsolidowany zysk segmentu (EBITDA) w raportowanym okresie wyniósł 778,4 mln zł i wzrósł o 247,5 mln zł (+46,6%). Największą kontrybucję do wspomnianego poziomu miał segment CCC (692 mln zł, co stanowi 88,9%) oraz HalfPrice (150,6 mln zł, 19,3%)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 440,3 mln zł w r.obr. 2023 wobec 9 123,2 mln zł rok wcześniej.
„Przychody ze sprzedaży w raportowanym okresie wyniosły 9 440,3 mln zł, co stanowi wzrost o 317,1 mln zł (+3,5%) w stosunku do roku poprzedniego. Największy wpływ na wzrost przychodów Grupy miał wzrost przychodów ze sprzedaży w dynamicznie rozwijającym się segmencie HalfPrice (+574,9 mln zł; +68,2%). W segmencie CCC zanotowano spadek przychodów ze sprzedaży o 175,1 mln zł (-4,2%), w eobuwie spadek o 240,4 mln zł (-7,8 mln zł), w Modivo wzrost o 196 mln zł (+21,9%), natomiast w DeeZee spadek o 25,5 mln zł (-22%)” – czytamy dalej.
Na wysokość przychodów ze sprzedaży w raportowanym okresie wpływ miała przede wszystkim niekorzystna dla branży konsumenckiej sytuacja makroekonomiczna, będąca następstwem wybuchu wojny w Ukrainie. W minionym roku obserwowano redukcję dochodu rozporządzalnego konsumenta z powodu wysokiej inflacji oraz podwyższonego poziomu stóp procentowych. Dodatkowo, w omawianym okresie, wciąż utrzymywały się zapoczątkowane w 2022 roku problemy z nadmiernym zatowarowaniem branży e-commerce. Powyższe wpływało na wysoki poziom konkurencyjności, a w konsekwencji na poziom cen i marż, a także na koszty pozyskania ruchu w sieci, wskazano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w r.obr. 2023 wyniósł 220,79 mln zł wobec 22,93 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
Źródło: ISBnews