CCC odnotowało 59,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2024 (luty-kwiecień 2024) wobec 140,3 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 150,6 mln zł wobec 67 mln zł straty rok wcześniej, podano w dzisiejszym raporcie kwartalnym.
„Zysk z działalności operacyjnej w raportowanym okresie wyniósł 150,6 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wynik był wyższy o 217,6 mln zł. Na poprawę wyniku wpływ miały przede wszystkim osiągnięty wzrost przychodów ze sprzedaży (197,2 mln zł)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 261,3 mln zł w I kw. r.obr. 2024 wobec 2 064,1 mln zł rok wcześniej.
„W odniesieniu do porównywanego okresu, zmiana sprzedaży w sklepach porównywalnych wyniosła +168,6 mln zł (+20,5%). Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano w szyldzie CCC (+23,3%) oraz HalfPrice (+11,8%)” – czytamy dalej w sprawozdaniu.
Średnia powierzchnia handlowa na koniec I kwartału 2024 roku wynosiła 748,5 tys. m2 (w porównaniu do roku ubiegłego jest to wzrost o 45,2 tys. m2 (HalfPrice: +69,6 tys. m2; CCC: -24,4 tys. m2), podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. r.obr. 2024 wyniósł 7,9 mln zł wobec 3,9 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
Źródło: ISBnews