CCC odnotowało zysk EBITDA w wysokości 525 mln zł wobec 237 mln zł zysku rok wcześniej w IV kw. r. obr. (październik 2024 – styczeń 2025), podała spółka, prezentując wstępne dane.
Zysk operacyjny wyniósł 368 mln zł wobec 95 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 871 mln zł w IV kw. r.obr. wobec 2 521 mln zł rok wcześniej.
„Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie – w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu. Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach”- powiedział prezes CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
Grupa CCC w IV kw. r.obr. w każdej linii biznesowej utrzymywana była wysoka dyscyplina kosztowa. Jak podano w materiale, z sukcesem kontynuowano pracę nad umacnianiem wysokich rentowności w szyldach CCC i HalfPrice. Skokową poprawę wyniku operacyjnego i EBITDA odnotowała Grupa Modivo, co jest efektem przede wszystkim koncentracji na wysoko rentownej sprzedaży i znacznej redukcji kosztów wynikającej z postępującej integracji z Grupą CCC, wymieniono także.
Przychody Grupy CCC w IV kw. wyniosły 2,9 mld zł, co stanowi wzrost o 14% rdr. Segment CCC odnotował wzrost przychodów o 25%, przy wzroście powierzchni handlowej o 1%, podano także.
„Z kolei sieć HalfPrice, która zadebiutowała na dwóch nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii, odnotowała dynamikę sprzedaży na poziomie 28%. Dynamika przychodów Grupy Modivo (-3%, w tym Modivo +4%, eobuwie -6%) była pod wpływem strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach oraz zapowiadanym ograniczeniem wydatków na performance marketing i ich koncentracji na pozyskaniu ruchu do najbardziej rentownych produktów” – czytamy w komunikacie.
„Za nami intensywny kwartał, w którym HalfPrice zadebiutował na bardzo perspektywicznym rynku Europy Południowej – w Hiszpanii. Wyniki pierwszego sklepu w tym regionie przerosły nasze oczekiwania i widzimy ogromny potencjał do rozwoju sieci w tej części Europy. Podpisaliśmy również umowę zakupu większościowego pakietu udziałów z właścicielem takich formatów jak SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i Skstore.
To transakcja, która wzmacnia naszą pozycję w specjalistycznym segmencie premium, otwierając nową, bardzo perspektywiczną współpracę z topowymi globalnymi markami” – stwierdził Miłek.
W czwartym kwartale Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 2 pkt proc. r/r. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w każdej linii biznesowej. W największym stopniu umocniła się marża brutto w Grupie Modivo (o ponad 4 pkt proc.), głównie za sprawą większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostu udziału sprzedaży produktów licencyjnych oraz delistowania nierentownych marek z portfolio produktowego. Marża brutto szyldu CCC na sprzedaży w kanałach omnichannel (po wyłączeniu wpływu sprzedaży hurtowej) osiągnęła poziom 57% (wzrost o 1 pkt proc.). Po raz kolejny poprawę marży odnotował także HalfPrice (+1pkt proc.), wskazano też w informacji.
„W całym 2024 roku Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 1,1 mld zł, co stanowi ponad 500% wzrostu r/r oraz 1,7 mld zł zysku EBITDA (+120%)” – napisano także.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
Źródło: ISBnews