CDRL odnotowało 12,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 31,74 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 21,43 mln zł wobec 44,4 mln zł zysku rok wcześniej.
„Na wynik roczny wpłynęły odpisy aktualizujące wartość należności, w kwocie 3,6 mln zł, różnice kursowe oraz zbycie udziałów w spółce zależnej CDRL RUS. Obroty z tytułu sprzedaży w Rosji, zarówno w roku 2022 jak i w latach wcześniejszych, stanowiły niewielki udział w przychodach
spółki, jak również spółka nie planowała zwiększania skali działalności na tamtejszym rynku. W związku z powyższym, zaniechanie działalności w tym kraju nie będzie miało istotnego wpływu na przyszłe wyniki finansowe Grupy. Grupa CDRL odnotowała spadki w białoruskiej spółce, jednak sprzedaż odbywa się tam aktualnie w normalnym trybie. Władze spółki na bieżąco monitorują sytuacje i nie planują obecnie dalszych inwestycji w spółkę zależną na Białorusi” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 409,87 mln zł w 2022 r. wobec 424,1 mln zł rok wcześniej.
„Wynik na poziomie przychodów wyniósł 409,9 mln zł i był niższy od osiągniętego w 2021 roku jedynie o 3,35%. Spółka zwiększyła marżę na
sprzedaży do 49,6% względem 47,2% rok wcześniej. Rok 2022 rok obfitował w szereg pozytywnych zdarzeń operacyjnych, które powinny przełożyć się na dalszy rozwój biznesu i wzrost wyników finansowych w kolejnych latach” – czytamy dalej.
„Dywersyfikacja kanałów sprzedaży poprzez obecność na platformach marketplace – przekłada się to pozytywnie na rozwój biznesu: nie tylko na wyniki sprzedaży, ale też na rozpoznawalność brandów Grupy CDRL. Grupa konsekwentnie umacnia pozycję na Bałkanach, czego dowodem są nowe kornery marki Coccodrillo w Czarnogórze i Bułgarii, jak również pozyskanie nowego dystrybutora w Serbii” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w 2022 r. wyniosła 1,69 mln zł wobec 21 mln zł zysku rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews