Zarząd CDRL zarekomendował akcjonariuszom wypłatę dywidendy z zysku za 2021 rok w wysokości 0,75 zł na jedną akcję, podała spółka. Łączna wartość wypłaconej dywidendy zostanie ustalona według stanu akcji spółki dających prawo do dywidendy na dzień podjęcia uchwały walnego zgromadzenia. Akcjonariusze podejmą decyzję dotyczącą dywidendy podczas zwyczajnego walnego zgromadzenia zaplanowanego na 3 czerwca br.
„Zarząd rekomenduje, aby dniem, według którego ustalona zostanie lista akcjonariuszy uprawnionych do dywidendy (dniem dywidendy), był dzień 15 czerwca 2022 r., a dniem wypłaty dywidendy – 26 sierpnia 2022 r. Proponowany termin wypłaty dywidendy jest konsekwencją ostrożnościowego podejścia przez zarząd do zarządzania płynnością finansową w czasie dynamicznie zmieniających się warunków prowadzenia działalności w branży odzieżowej, w tym w kontekście wojny wywołanej przez Rosję w Ukrainie oraz z uwagi na aktualną sytuację gospodarczą w kraju, wysoką inflację oraz rosnące stopy procentowe wpływające negatywnie na nastroje zakupowe konsumentów” – czytamy w komunikacie.
Zysk spółki za rok obrotowy 2021 wynosi 21 004 027,36 zł, wskazano również w projekcie uchwały.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews