Creepy Jar odnotowało 3,31 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2024 r. wobec 9,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 2,87 mln zł wobec 8,64 mln zł zysku rok wcześniej.
„W raportowanym okresie spółka wypracowała 2,9 mln zł zysku z działalności operacyjnej (spadek o 67% r/r) i 3,2 mln zł EBITDA (spadek o 64% r/r). Pozwoliło to osiągnąć rentowność EBIT na poziomie 39% i 44% rentowności EBITDA. Zysk netto w raportowanym okresie obniżył się o 64% r/r do poziomu 3,3 mln zł, a marża netto wyniosła 46% (spadek o 31 pkt proc. r/r). Spadki rentowności związane są z uzyskaniem w bieżącym okresie niższych przychodów ze sprzedaży, rosnącymi kosztami produkcji oraz zwiększeniem zespołu” – czytamy w raporcie.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,28 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 12,01 mln zł rok wcześniej.
„W I kwartale 2024 r. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży 'Green Hell’ w wysokości 7,3 mln zł wobec 12 mln zł w analogicznym okresie 2023 r. Obniżenie przychodów ze sprzedaży gry 'Green Hell’ o 39% r/r jest konsekwencją naturalnego cyklu starzenia się produktu i dostosowanej do niego polityki przecen” – czytamy dalej.
„W I kwartale 2024 r. 64% przychodów netto ze sprzedaży zostało wygenerowanych na platformie PC/Steam, z kolei sprzedaż na konsolach Sony PlayStation i Microsoft Xbox stanowiła 31% przychodów spółki. Pozostałe 5% stanowią tantiemy od podmiotów, którym spółka udzieliła licencji na portowanie i dystrybucję 'Green Hell’ na Nintendo Switch oraz platformy wirtualnej rzeczywistości” – napisano także.
Sprzedaż brutto w ujęciu ilościowym w I kwartale 2024 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 343 tys. kopii, z czego 57 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox, podano także.
Łączne nakłady na prace rozwojowe związane z produkcją gier w I kwartale 2024 r. wyniosły 3,1 mln zł, z czego 2,5 mln zł zostało wykazane w bilansie, a 0,6 mln zł zostało wykazane w rachunku wyników jako bieżące koszty produkcji gier, poinformowała też spółka.
W I kwartale 2024 r. spółka finalizowała działania zgodnie z ostatnią zaprezentowaną roadmapą „Green Hell”. 23 stycznia 2024 r. premierę w wersji na PC/Steam miał dodatek #19 „Flamekeeper”, a 17 kwietnia studio udostępniło ostatnią aktualizację przewidzianą w ww. roadmapie o nazwie #20 „Anteater”.
„Aktualnie spółka pracuje nad wersją 'Green Hell’ na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. W styczniu 2024 r. spółka udostępniła dubbing 'Green Hell’ w standardowym języku mandaryńskim (chińskim). Aktualnie gra jest dostępna w języku angielskim i mandaryńskim (pełny dźwięk), a gracze mogą wybrać interfejs i napisy w 20 językach” – napisano w raporcie.
W I kwartale 2024 r. spółka kontynuowała prace nad drugim autorskim projektem o nazwie „StarRupture”.
„Realizowane w tym czasie kamienie milowe produkcji obejmowały kluczowe mechaniki związane z budowaniem bazy, eksploracją otwartego świata, systemem walki i zarządzania zasobami. Wszystkie elementy gry są na bieżąco testowane przez zespół spółki zarówno w trybie singleplayer, jak i w trybie kooperacji. W grudniu 2023 r. spółka zainicjowała publikację planowanej serii devlogów dotyczących nowego projektu. Data premiery 'StarRupture’ nie została jeszcze ustalona. Prace nad wersją early access studio planuje zakończyć w ostatnim kwartale 2024 roku, w międzyczasie podejmie decyzję o wyborze optymalnego okna wydawniczego” – czytamy dalej.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews