DataWalk odnotowało 17,57 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 70,46 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 18,65 mln zł wobec 106,18 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,34 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 13,98 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2023 r. spółka miała 13,3 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 77,74 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 13,56 mln zł w porównaniu z 18,16 mln zł rok wcześniej.
Strata EBITDA sięgnęła 7,8 mln zł wobec 112,26 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej; skorygowana strata EBITDA wyniosła odpowiednio: 17,99 mln zł wobec 6,01 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej
„W pierwszym półroczu 2023 roku wartość przychodów Grupy DataWalk wyniosła 13 558 tys. zł i była niższa o 25% w stosunku do pierwszego półrocza 2022 roku. Potencjał sprzedaży Grupy, jak i spółki, w pierwszym półroczu 2023 roku, podobnie jak w całym roku 2022, jest wciąż ograniczony z uwagi na niedostateczną wydajności w zakresie tzw. Field Engineering. Zespoły przed- i posprzedażowe nie były w stanie obsłużyć rosnącej liczby klientów, jak również większej złożoności projektów, nad którymi pracowała Grupa” – czytamy w komentarzu do wyników.
„Problem ten został zidentyfikowany, podjęto prace nad jego rozwiązaniem ponad rok temu i obecnie są już bardzo zauważalne liczne pozytywne efekty zmian dokonanych w sposobie funkcjonowania tych zespołów. Trwały powrót na ścieżkę wzrostu powyżej 50% r/r wymaga jednak dalszych prac na doskonaleniem procesów i rozwoju kadr zaangażowanych w ich realizację. Grupa wciąż znajduje się w fazie dynamicznego wzrostu, o czym świadczą regularne dwucyfrowe wzrosty projektów zakwalifikowanych do lejka sprzedażowego” – czytamy dalej.
Wartość przychodów na rynkach obu Ameryk w pierwszym półroczu 2023 roku osiągnęła poziom 8,68 mln zł, co stanowi wzrost o 3% r/r, wskazała spółka.
„Zespół amerykański sukcesywnie buduje pozycję DataWalk i choć działania nadal znajdują się na wczesnym etapie zdobywania rynku, Grupa pozyskała kolejnych dwóch klientów z tego obszaru (w sektorze publicznym). Ponadto, Grupa rozszerza współpracę z dotychczasowymi klientami, czego przykładem może być otrzymanie dodatkowych zamówień, w szczególności z Ally Financial” – napisano także.
W I półroczu 2023 r. Grupa odnotowała zmniejszenie przychodów na pozostałych rynkach (regiony EMEA i APAC) o 50% r/r do 4,88 mln zł.
„Było to przede wszystkim spowodowane pozyskaniem jednego nowego klienta w tym segmencie i koncentracji na ukończeniu projektów wdrożeniowych oraz podtrzymaniu współpracy z istniejącymi klientami, dzięki czemu Grupa utrzymuje 100% poziom retencji swoich klientów” – wyjaśniono.
„Według stanu na dzień bilansowy 30 czerwca 2023 r., Grupa spodziewa się rozpoznać w kolejnych kwartałach przychody w wysokości 4 790 tys. zł, które wynikają z obowiązku Grupy do przekazania na rzecz klientów licencji lub usług, w zamian za które Grupa otrzymała wynagrodzenie lub kwota wynagrodzenia jest należna. Omawiane przychody dotyczą w szczególności sprzedaży usług asysty technicznej (tzw. 'maintenance’) w kwocie 4 408 tys. zł, a także usług wdrożeniowych o wartości 382 tys. zł. Grupa DataWalk zarządza procesem inwestycyjnym poprzez tzw. triggery powiązane z osiąganymi efektami biznesowymi oraz modelami finansowymi. Powyższe podejście pozwala monitorować i sterować dynamiką kosztów oraz nakładów inwestycyjnych (prace B+R). Mając na uwadze powyższe, w związku z mniejszym niż zakładano wzrostem przychodów, Grupa podjęła odpowiednie działania mające na celu ograniczanie przyrostu kosztów do czasu osiągnięcia oczekiwanej poprawy dynamiki sprzedaży” – napisano też w komentarzu.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2023 r. wyniosła 27,52 mln zł wobec 8,38 mln zł straty rok wcześniej.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews