Digital Network odnotował 6,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 10,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 8,27 mln zł wobec 8,04 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 11,35 mln zł wobec 10,64 mln zł zysku rok wcześniej.
„Istotnym czynnikiem mającym wpływ na ostateczny wynik netto zaprezentowany w III kwartale 2023 roku było zdarzenie jednorazowe (one-off) w postaci sprzedaży udziałów spółek zależnych naEkranie.pl Sp. z o. o. oraz Mustache Sp. z o. o. Zysk rozpoznany na tych transakcjach na koniec III kwartału 2023 r. wyniósł 7 230 tys. zł” – czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 18,62 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 16,89 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 14,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 16,26 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 47,4 mln zł w porównaniu z 41,56 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 27,02 mln zł wobec 23,33 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„W okresie dziewięciu miesięcy 2024 roku emitent wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 47 402 tys. zł (o 14% wyższe niż rok wcześniej) z czego 98% stanowiła sprzedaż prowadzona na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home). Marża uzyskana ze sprzedaży powierzchni reklamowych pozwoliła wypracować emitentowi zysk z działalności operacyjnej na poziomie 18 044 tys. zł, wyższym o 16% niż w analogicznym okresie 2023 roku. Stało się tak mimo znaczącego wzrostu kosztów eksploatacji nośników reklamowych (na co wpływ miały głównie podwyżki czynszu, kosztów materiałów i energii itp.) związanych zarówno z systematyczną rozbudową sieci ekranów o nowe lokalizacje (m.in. Katowice, Warszawa, Łódź, placówki Poczty Polskiej) jak i z indeksacją czynszu na dotychczas wynajmowanych nośnikach” – czytamy dalej.
W raportowanym okresie wzrost zanotował wskaźnik EBITDA osiągając poziom 27 019 tys. zł wobec 23 325 tys. zł rok wcześniej (zmiana o 16%). Zysk emitenta w raportowanym okresie wyniósł 16 858 tys. zł, co porównując z zyskiem netto wypracowanym na działalności operacyjnej w analogicznym okresie 2023 roku tj. bez uwzględnienia wyniku rozpoznanego na sprzedaży dwóch jednostek zależnych mających charakter zdarzenia jednorazowego oznacza wzrost o 49% (r/r), podkreślono także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 18,11 mln zł wobec 15,97 mln zł zysku rok wcześniej.
Digital Network to notowana na rynku głównym GPW spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce.
Źródło: ISBnews