Dino Polska odnotowało 362,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 273,14 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 482,11 mln zł wobec 377,71 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 571,44 mln zł wobec 450,61 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6548,68 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 4886,68 mln zł rok wcześniej.
„Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejących sklepach (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2023 r. 23,3%. W II kw. 2023 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 20,3%” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W I poł. 2023 r. spółka miała 632,85 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 464,51 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 12092,97 mln zł w porównaniu z 8740,94 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1029,65 mln zł wobec 783,42 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„W II kw. 2023 r. uruchomione zostały 62 nowe sklepy Dino. Łącznie w I półroczu 2023 r. otwartych zostało 116 nowych sklepów w stosunku do 162 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2023 r. sieć Dino liczyła 2272 markety, o 297 więcej niż przed rokiem” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 536,33 mln zł wobec 361,26 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
Źródło: ISBnews