Dino Polska odnotowało 438,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 424,04 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 567,83 mln zł wobec 558,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 673,37 mln zł wobec 649,5 mln zł zysku rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 8,9%, podczas gdy rok temu było to 9,4%.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 607,38 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 6 875,33 mln zł rok wcześniej.
„W III kwartale 2024 r. przychody Grupy Dino wyniosły 7 607,4 mln zł i były o 732,1 mln zł, czyli o 10,6% wyższe niż w III kw. 2023 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 10% do 5 809,6 mln zł” – czytamy w raporcie.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 1 081,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1 056,88 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 21 521,63 mln zł w porównaniu z 18 968,3 mln zł rok wcześniej.
Wzrost sprzedaży LFL w I-III kw. 2024 r. wyniósł 4,9%, podano w prezentacji wynikowej.
Zysk EBITDA sięgnął w I-III kw. br. 1 686,11 mln zł wobec 1 679,15 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 7,8%, podczas gdy rok temu było to 8,9%.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 858,86 mln zł wobec 900,3 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews