Dino Polska liczy, że utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej będzie pomagać w utrzymaniu marży EBITDA za 2023 r. na poziomie zbliżonym do 2022 r., podała spółka.
„Równocześnie będziemy utrzymywać wysoką dyscyplinę kosztową naszej organizacji. Pozwoli to kontynuować atrakcyjną dla konsumentów politykę cenową sklepów Dino. Z drugiej strony, w obliczu silnej inflacji i zakłóceń w łańcuchach dostaw, które cały czas wywierają presję na wyniki, będzie to pomagać w utrzymaniu marży EBITDA za 2023 r. na poziomie zbliżonym do 2022 r.” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Marża EBITDA wyniosła w ub.r. 9,3% wobec 9,5% rok wcześniej.
„W dłuższej perspektywie możliwości, które widzimy przed naszą siecią pozostają korzystne. Mamy dużo miejsca do dalszego rozwoju w Polsce, który powinien przynosić wymierne korzyści w postaci większej siły zakupowej i efektu skali, co w połączeniu z dojrzewaniem sieci, powinno stanowić solidny fundament do poprawy rentowności” – czytamy dalej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
Źródło: ISBnews