Dino Polska zwiększyło łączną wartość programu emisji obligacji do 1 mld zł z 500 mln zł, podała spółka. Firma rozważa przeprowadzenie emisji obligacji w ramach programu
„Zmiana polega na zwiększeniu z 500 000 000 zł do 1 000 000 000 zł łącznej wartości, do której spółka może dokonywać emisji obligacji” – czytamy w komunikacie.
Spółka rozważa przeprowadzenie emisji obligacji z zastrzeżeniem wystąpienia satysfakcjonujących warunków na rynku dłużnych papierów wartościowych, podano także.
Obligacje te zostaną wyemitowane w trybie proponowania nabycia i w sposób, który nie będzie wymagał od sporządzenia prospektu ani memorandum informacyjnego. Będą one podlegały wprowadzeniu do obrotu w alternatywnym systemie obrotu prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.
Celem ogłoszonego w 2017 r. programu emisji obligacji jest dywersyfikacja źródeł finansowania oraz optymalizacja kosztów działalności spółki. Środki pieniężne pozyskane w ramach programu emisji obligacji przeznaczone zostaną na rozwój sieci marketów Dino oraz centrów dystrybucyjnych spółki.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 125,82 mln zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews