E-Shopping Group odnotowała 1,6 mln zł przychodów netto w 2023 r., a koszyk zakupów na koniec grudnia 2023 liczył ponad 18 tys. zamówień, podała spółka. Przyjęta w lutym ubiegłym roku strategia rozwoju spółki na lata 2023-2026 opierała się na branży e-commerce oraz inkubowaniu projektów technologiczno-informatycznych. Zaowocowało to otwarciem siedmiu e-sklepów, które działają w modelu dropshipping.
W raporcie rocznym spółka podała, że przychody w 2023 r. sięgnęły 1,61 mln zł wobec 57,5 tys. zł rok wcześniej.
„Jak już nie raz podkreślałem, jesteśmy jednym z nielicznych przykładów udanej zmiany profilu działalności spółki, która już wcześniej była notowana na rynku publicznym, z czego jestem niezmiernie dumny. Od momentu rozpoczęcia działalności w e-commerce konsekwentnie zwiększamy nasze aktywa i przychody ze sprzedaży, co potwierdzają wyniki za rok 2023. Udało nam się w tym czasie zwielokrotnić przychody netto w porównaniu do 2022 roku, kiedy to firma działała jeszcze w poprzednim modelu. Początkowy okres działania na nowych warunkach był dla nas bardzo intensywny i wymagał sporego wkładu inwestycyjnego, co w efekcie przełożyło się na odnotowaną stratę. Natomiast to naturalny etap rozwoju każdego młodego biznesu. Wierzymy, że konsekwentna realizacja przyjętej strategii w połączeniu z racjonalnym podejściem do kosztów i utrzymywaniem wysokiego poziomu obsługi klienta, przyniesie dalszy dynamiczny wzrost przychodów, które jeszcze w tym roku zamierzamy przynajmniej podwoić, ale i pozwoli wygenerować zysk, co odczują też nasi akcjonariusze” – powiedział prezes Maciej Nowak, cytowany w komunikacie.
W bieżącym roku spółka zamierza dalej efektywnie prowadzić działalność w obszarze e-commerce oraz rozwijać marki własne. Pierwszą marką własną E-Shopping Group był brand „Bentivolio”. Dystrybucja produktów optycznych odbywa się dwutorowo – poprzez kanał internetowy oraz sprzedaż bezpośrednią.
„Chcemy na bieżąco dywersyfikować nasz biznes, rozwijając zarówno dropshipping z około 30-proc. marżą, jak i marki własne, które umożliwiają osiąganie dużo wyższych marż. Prace koncepcyjne nad kolejnymi liniami produktów własnych już się rozpoczęły, mam nadzieję że szybko docenią to także nasi klienci” – dodał prezes.
W najbliższych planach firmy jest zwiększenie zatrudnienia w zespole, rozbudowanie kompetencji teamu w zakresie marketingu, zbudowanie własnego zespołu analityków branżowych w celu śledzenia ruchu w witrynach oraz agregowanie zachowań klientów i danych dotyczących sprzedaży, aby jak najlepiej optymalizować decyzje biznesowe i na bieżąco poprawiać wydajność firmy, podkreślono.
Wizja rozwoju spółki obejmuje również ciągły rozwój multibrandowego huba w segmencie międzynarodowej sprzedaży internetowej. Obecnie e-sklepy firmy działają na terenie kraju oraz na platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji. Kolejnymi zagranicznymi kierunkami zbytu mają być Rumunia oraz Bliski Wschód.
E-shopping Group (wcześniej: Etna Software Technologies) specjalizuje się w handlu e-commerce, ze szczególnym naciskiem na prowadzenie biznesu w modelu sprzedaży dropshipping. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews