Enter Air odnotował 31,05 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 19,49 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 58,57 mln zł wobec 8,42 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 602,62 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 222,68 mln zł rok wcześniej.
W I-II kw. 2022 r. spółka miała 99,71 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 96,76 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 817,76 mln zł w porównaniu z 307,67 mln zł rok wcześniej.
„Przychody Enter Air w I pół. 2022 r. wyniosły 817,8 mln zł, o 165,8% więcej od 307,7 mln zł osiągniętych rok wcześniej oraz 29,2% więcej od 633,0 mln zł wypracowanych w I poł. 2019 r., czyli ostatnim porównywalnym okresem przed pandemią Covid-19. Wzrost przychodów w I półroczu 2022 r. w porównaniu do I półrocza 2021 roku związany był z ustępującą pandemią Covid-19. W analizowanym okresie Enter Air miał 22,4 mln zł zysku operacyjnego wobec 75,9 mln zł straty rok wcześniej oraz 99,7 mln zł straty netto w porównaniu do 96,8 mln zł straty netto w I pół. 2022 r. Spółka odnotowała 10,9 mln zł EBITDA, czyli o 9,9% mniej wobec 12,1 mln zł EBITDA w I pół. 2021 r. Na prezentowane wyniki istotny wpływ miały ujemne różnice kursowe, które wyniosły 107,3 mln zł. Bez uwzględniania różnic kursowych przewoźnik miał 118,1 mln zł EBITDA oraz 7,5 mln zł zysku netto” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
„Pomimo, że publikujemy wyniki za pierwsze półrocze to za nami już kluczowy dla wyników całego roku sezon letni, który zgodnie z naszymi oczekiwaniami był operacyjnie lepszy od rekordowych lat przed pandemią. Pasażerowie chętnie po zniesieniu restrykcji wracają do planowania wakacji za granicą. W sezonie letnim spółka wykorzystywała całą dostępną flotę 25 samolotów (23 samoloty Boeing 737-800 oraz 2 maszyny 737 MAX 8) oraz dwie dodatkowe maszyny wynajęte na zasadzie wet-lease” – powiedział członek zarządu Grzegorz Polaniecki, cytowany w materiale.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2022 r. wyniósł 10,87 mln zł wobec 25,41 mln zł straty rok wcześniej.
Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Przewoźnik posiada sześć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Paryżu i Zurychu oraz kilka baz sezonowych. Jest notowany na GPW od 2015 r.
Źródło: ISBnews