Esotiq & Henderson odnotował 9,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I-III kw. 2022 r. wobec 15,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 11,38 mln zł wobec 17,58 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 181,64 mln zł w I-III kw. 2022 r. wobec 154,77 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-październik 2022 r. wyniosła około 62%, podano w komunikacie poświęconym wynikom.
„Osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży w trzecim kwartale, które wsparła kampania telewizyjna i internetowa. Niższa marża w trzecim kwartale była spowodowana zwiększeniem akcji promocyjnych, mających na celu obniżenie stanów zapasów towarowych. Dużym wyzwaniem były też dla nas rosnące koszty odsetkowe związane z obsługą długu, koszty utrzymania salonów, a także presja płacowa motywowana wysoką inflacją. Nie sprzyjało nam również osłabienie złotego do dolara. Na przyszłe kwartały patrzę jednak z umiarkowanym optymizmem. Przed nami nasz najlepszy sprzedażowy okres w roku, na który przygotowaliśmy dla naszych klientek i klientów dużo atrakcyjnych akcji promocyjnych” – powiedział prezes Krzysztof Jakubowski, cytowany w komunikacie.
Spółka uruchomiła aplikację mobilną, która cieszy się – jak zaznaczył prezes – bardzo dużym powodzeniem. W pierwszym miesiącu działania pobrano ją 20 tys. razy. Pozytywnym aspektem, w zamówieniach w aplikacji, jest o 15% wyższy paragon oraz większa liczba sztuk na paragonie, co w połączeniu z konwersją (wskaźnik pokazujący procent osób dokonujących zakupu w aplikacji) na poziomie 17% dobrze rokuje na kolejne miesiące, ocenił Jakubowski.
W III kwartale 2022 roku sprzedaż e-commerce przez własne platformy wyniosła 11,5 mln zł (+26,7% r/r). Na koniec III kw. 2022 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18 285 tys. m2 (-1% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 296 salonów, w tym 228 franczyzowych oraz 68 własnych.
„Przed nami najgorętszy okres w roku, ale oczywiście myślimy już o 2023 r., co do którego jestem umiarkowanym optymistą. Słabnący sentyment zakupowy związany z kryzysem energetycznym oraz utrzymująca się wysoka inflacja może mieć wpływ na przyszłoroczną sprzedaż. Staramy się na bieżąco regulować ceny, uwzględniając rosnącą inflację, a także umacniającego się dolara. Dobrze radzimy sobie też z łańcuchami dostaw. Na początku tego roku zwiększyliśmy poziom zapasów i obecnie mamy w pełni zatowarowane salony” – podsumował prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 8,42 mln zł wobec 16,02 mln zł zysku rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews