Grupa Eurocash liczy na wypracowanie lepszych wyników w tym roku – zarówno na poziomie sprzedaży, jak i EBITDA, a także wyższego r/r wyniku netto – oraz podtrzymuje cel EBITDA przed MSSF 16 w wysokości 1 mld zł na 2025 r., poinformował ISBnews prezes Paweł Surówka. Podkreślił, że przy mniejszej obecnie przewidywalności dynamiki przychodów, dla wyników istotne są duże możliwości optymalizacji kosztowej Grupy.
„Po dziewięciu miesiącach czujemy się dość komfortowo z założeniem, że ten rok zamkniemy wyższymi wynikami niż poprzedni, który sam w sobie był już rekordowy, bo zanotowaliśmy wówczas duży wzrost sprzedaży oraz najwyższy wynik EBITDA w historii. I biorąc pod uwagę, że teraz, przy stosunkowo mniej przychylnych trendach przychodowych, przy mniejszej inflacji, poprawimy ten wynik, samo w sobie jest osiągnięciem” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
W komunikacie prasowym prezes zapowiedział, że celem Grupy Eurocash jest zakończenie br. wyższymi wynikami niż poprzedni, zarówno na poziomie sprzedaży, wyniku EBITDA, jak i zysku netto.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 16,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,53 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 24 531,57 mln zł w porównaniu z 22 635,01 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł 44,31 mln zł wobec 10,61 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA w I-III kw. br. sięgnął 739,5 mln zł wobec 692,2 mln zł w tym ujęciu rok wcześniej.
Surówka podtrzymał także cel 1 mld zł zysku EBITDA przed MSSF 16 na 2025 r. W ciągu 12 miesięcy zakończonych we wrześniu br. wynik ten wyniósł 588,6 mln zł.
„Patrzymy, jak będzie się kształtowała koniunktura. Przychody jest coraz trudniej przewidywać. Oceniamy natomiast, że mamy duże możliwości, jeśli chodzi o optymalizację kosztową. Zgodnie ze strategią, rozpoczęliśmy integrację naszych spółek w hurcie i również optymalizację w całej organizacji. Pracujemy nad efektywnością kosztową. Podtrzymujemy nasz cel strategiczny” – wskazał prezes.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.
Źródło: ISBnews