Eurocash może zaproponować akcjonariuszom przeznaczenie jednostkowego zysku netto za 2021 r. na kapitały spółki, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek. Podtrzymał, że spółka opublikuje strategię do 2025 r. pod koniec II kw.
„Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, jeśli chodzi o dywidendę za 2021 r. Obecnie skłaniamy się, by zaproponować akcjonariuszom przeznaczenie jednostkowego zysku netto na kapitały spółki. W związku z niepewnością rynkową z powodu wojny w Ukrainie czy wysoką inflacją uważamy, że korzystniejsze może być wykorzystanie środków na wsparcie kapitału obrotowego i dalszego wzrostu udziałów rynkowych. Będziemy o tym jeszcze dyskutować w gronie zarządu w najbliższym czasie. Naszą propozycję następnie przedstawimy radzie nadzorczej do zaopiniowania” – powiedział Owczarek w rozmowie z ISBnews.
Jak wskazał CFO, Grupa Eurocash liczy, że w całym 2022 r. jej sprzedaż będzie rosła szybciej niż rynek.
„Jeśli chodzi o strategię, podtrzymujemy, że jej publikację planujemy pod koniec II kwartału” – dodał Owczarek.
Na początku lutego br. Eurocash poinformował, że pod koniec II kw. br. planuje ogłosić nową strategię do 2025 r.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews