Eurorent – właściciel SIXT Polska – sfinalizował przejęcie SIXT Słowacja, poszerzając swoje portfolio o kolejny rynek Europy Środkowo-Wschodniej, dzięki czemu SIXT Polska stał się odpowiedzialny za operacje w dwóch krajach, podała spółka.
Przejęcie SIXT Słowacja, które zostało sfinalizowane we wrześniu 2024 roku, to dla Eurorent strategiczna ekspansja oraz możliwość dalszego rozwoju usług, które odpowiadają na rosnące potrzeby rynku międzynarodowego. Dzięki temu SIXT umacnia swoją pozycję jako lider mobilności w Europie Śr.-Wsch. gotowy sprostać wymaganiom klientów zarówno w kraju, jak i za granicą, podano.
„Przejęcie SIXT Słowacja to dla nas kluczowy krok w realizacji wizji rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Łącząc siły na dwóch rynkach, zyskujemy możliwość lepszego wykorzystania synergii i wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na oczekiwania naszych klientów. Już teraz, analizując I kw. naszej pracy na Słowacji widzimy pozytywne efekty tego połączenia, zarówno pod względem operacyjnym, jak i w zakresie oferty. Na bieżąco monitorujemy i porównujemy preferencje klientów na Słowacji względem tych w Polsce tak, aby sprostać unikalnej charakterystyce oby rynków” – powiedział prezes SIXT Polska Łukasz Żurek, cytowany w komunikacie.
Spółka wskazała, że ten strategiczny krok otwiera przed marką SIXT zupełnie nowe perspektywy w zarządzaniu mobilnością w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki analizie preferencji klientów w obu krajach, firma może skutecznie różnicować swoją ofertę, dostosowując ją do lokalnej specyfiki każdego rynku. Popularność poszczególnych segmentów samochodów różni się w obu krajach, co wymaga elastycznego zarządzania flotą, a jednocześnie stwarza wyjątkową okazję do bardziej skutecznego wykorzystania dostępnych zasobów. Połączenie działań na obu rynkach pozwala również na bardziej efektywne zarządzanie sezonowością popytu, co przekłada się na wzrost wydajności operacyjnej i optymalizację kosztów.
„Jak pokazują dane z ostatnich miesięcy, oba rynki różnią się pod względem preferencji i zachowań klientów, co stanowi zarówno wyzwanie, jak i szansę na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań. W Polsce aż 89% klientów, którzy decydują się oddać wynajęty samochód w innym miejscu, wybiera lokalizację na terenie kraju. W przypadku Słowacji dominują rezerwacje transgraniczne – aż 61% takich najmów kończy się poza granicami kraju, z czego Wiedeń jest najpopularniejszym kierunkiem, odpowiadając za 33% rezerwacji” – czytamy dalej w materiale.
SIXT Polska to część globalnej sieci obecnej w ponad 4 tys. lokalizacjach w 105 krajach, która oferuje szeroki zakres usług wynajmu samochodów, od krótko- i długoterminowego po ekskluzywne usługi limousine service, czyli auta z kierowcą. Firma działa na polskim rynku od 2002 roku.
Źródło: ISBnews