Grupa Ferro nabyła 100% udziałów w kapitale spółki Heating Polska za 9,65 mln zł, podało Ferro. Heating Polska jest dostawcą pomp ciepła na rynku polskim.
„Przejęcie Heating Polska to transakcja, która bardzo dobrze wpisuje się w realizację długoterminowych zamierzeń Strategii F1R2 w zakresie dywersyfikacji i ekspansji produktowej Grupy Ferro w perspektywicznym obszarze odnawialnych źródeł energii. Z powodzeniem współpracujemy z Heating Polska już od jakiegoś czasu, a transakcję w obecnym otoczeniu rynkowym traktujemy jako dobrą okazję biznesową i kolejny – po Termecie i Testerze – fundament do dalszego rozwoju w segmencie pomp ciepła, który w naszej opinii, po przejściowych perturbacjach, powróci wkrótce na ścieżkę dynamicznego wzrostu, wpisując się w długoterminowe ramy transformacji energetycznej” – powiedział prezes Ferro Wojciech Gątkiewicz, cytowany w komunikacie.
Dzięki włączeniu spółki Heating Polska w swoje struktury Grupa Ferro poszerza ofertę w nowoczesnych rozwiązaniach OZE, równolegle wspierając bardziej tradycyjne źródła ciepła oparte o gaz, jak kotły kondensacyjne. W ten sposób Ferro buduje systemową, a jednocześnie elastyczną i różnorodną ofertę w obszarze ogrzewania domów i mieszkań. Ponadto Grupa zwiększa kompetencje w zakresie projektowania i doboru pomp ciepła oraz realizacji szkoleń w tym obszarze. Kluczowe jest także uzyskanie dostępu do szerokiej sieci dystrybutorów, instalatorów i serwisantów, co poszerza kompetencje Grupy dot. montażu i serwisu pomp ciepła i równocześnie podnosi standard obsługi klienta, podkreślono.
„Warto podkreślić, że założyciele i dotychczasowi właściciele Heating Polska będą nadal, wspólnie z nami, rozwijać ten biznes, już w ramach Grupy Ferro, korzystając z know-how, międzynarodowego doświadczenia i zaplecza operacyjnego naszej Grupy działającej z powodzeniem na kilkudziesięciu rynkach Europy” – dodał Gątkiewicz.
Heating Polska jest dostawcą pomp ciepła na rynku polskim. Posiada w swojej ofercie pompy ciepła do ogrzewania budynków oraz pompy ciepła do przygotowania ciepłej wody użytkowej w szerokich zakresach mocy grzewczej, współpracujących z nowoczesnymi systemami sterowania. Spółka prowadzi również szkolenia dla profesjonalistów w obszarze wyboru urządzenia i instalacji pompy ciepła.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r. W 2022 r. miało 914,9 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews