Fulfilio – spółka zależna grupy OEX – kupiło większościowy pakiet udziałów spółki SellerSwitch – agencji omnichannel, która zajmuje się kompleksowym wsparciem firm w rozpoczęciu oraz rozwoju sprzedaży na największych platformach marketplace w Europie i USA, podało OEX. Dzięki przejęciu Fulfilio oprócz usług logistycznych zaoferuje klientom wsparcie sprzedaży w kanale e-commerce.
„Dzięki przejęciu poszerzamy swoje kompetencje w zakresie kompleksowej obsługi klientów i tworzenia oferty one-stop-shop. Obecnie przejmujemy odpowiedzialność za wszystkie procesy logistyczne klienta. Możemy śmiało powiedzieć, że proponujemy usługi na światowym poziomie łącznie z integracjami na platformach e-commerce i marketplace’ach oraz wspieraniem sprzedaży w tych kanałach” – powiedział prezes Fulfilio Arkadiusz Filipowski, cytowany w komunikacie.
„Już od jakiegoś czasu ofertujemy klientów razem z SellerSwitch i widzimy, jak duże jest zapotrzebowanie rynku na tak kompleksowe podejście. Bardziej zintegrowana usługa daje klientom ogromne korzyści operacyjne. Podpięcie wszystkich funkcji logistyki bezpośrednio z marketplace’em pozwala na precyzyjne zarządzanie sprzedażą i logistyką, co skutkuje przede wszystkim optymalizacją całego procesu i oszczędnościami” – dodał.
Należące do Grupy OEX Fulfilio oferuje swoim klientom pełen pakiet usług fulfilmentowych. Spółka wysyła rocznie ok. 2 mln paczek do 40 krajów świata, zarządzając łączną powierzchnią magazynową 65 tys. m2. Do grona klientów spółki należą takie firmy jak Bosch, 3M, Unilever czy Nestle. Fulfilio ma też kilku znaczących klientów zagranicznych, w tym z rynku azjatyckiego.
„Widzimy ogromny potencjał związany z rozwojem biznesu i ekspansją polskich firm na rynki zagraniczne oraz podmiotów zagranicznych na rynek polski i chcemy uczestniczyć w tym wzroście. Mamy w tym obszarze duże doświadczenie i dlatego gwarantujemy klientom stosunkowo łatwy debiut na rynku zagranicznym. Logistyka jako ważny element procesu zakupowego w dużej mierze decyduje o postrzeganiu marki przez konsumentów. Jednocześnie w wielu krajach istnieją lokalne i nawet specjalistyczne marketplace’y, które zyskały popularność i po prostu trzeba na nich być. Do tego potrzebna jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie, które oferuje SellerSwitch, zwłaszcza jeśli chodzi o rynek niemiecki i USA” – podsumował Arkadiusz Filipowski.
OEX to spółka dominująca w grupie kapitałowej, specjalizującej się w dostarczaniu usług i technologii w obszarze sprzedaży. Do grona klientów OEX należą wiodące polskie i zagraniczne marki z branży e-commerce, FMCG i telekomunikacyjnej. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r. (początkowo jako Tell). Miała 689 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2022 r.
Źródło: ISBnews