Gamivo odnotowało 0,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2024 r. wobec 1,54 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,32 mln zł wobec 1,13 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął 1,65 mln zł wobec 1,74 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,01 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 10,51 mln zł rok wcześniej.
„W II kwartale wypracowaliśmy 4 mln zł przychodu i 0,94 mln zł zysku, natomiast wskaźnik EBITDA wyniósł blisko 1,7 mln zł. Liczby te są wyższe niż w ubiegłym kwartale br., co potwierdza, że sukcesywna realizacja nowej strategii przynosi spodziewane rezultaty. Co ważne, II kwartał pokazał również, że potrafimy poprawiać marżowość i podnosić rentowność” – powiedział prezes Mateusz Śmieżewski, cytowany w komunikacie.
„Warto zaznaczyć, że pomimo spadku przychodów względem ubiegłego roku, który wynika z wyłączenia z Grupy Gamivo i sprzedaży maltańskiej spółki Gamivo.com Ltd., odnotowaliśmy wzrost skorygowanego zysku netto o 3% r/r. To doskonale dowodzi, że odejście od bieżącej obsługi sprzedaży na rzecz skupienia się na rozwoju zaawansowanej technologicznie platformy było dobrym ruchem. Nasze działania napędzamy danymi i analizami, a spoglądając na szeroki rynek, widzimy dalsze pole do rozwoju” – dodał.
Spółka rozpoczęła kolejny projekt, który ma zoptymalizować działanie serwisu, zwiększyć komfort użytkowników i operatorów platformy. Wraz z przeprowadzoną pod koniec 2023 roku zmianą strategii GAMIVO zyskało także na elastyczności. Firma zamierza wprowadzić zupełnie nowy rodzaj produktów, czego efektem ma być zdobycie nowych grup odbiorców i otwarcie się na kolejnych licencjobiorców, podano.
W II kw. spółka odnotowała ponad 5,6 mln kont użytkowników zarejestrowanych na platformie (wzrost o 143 tys. użytkowników k/k.) i 1418 sprzedawców. Wspólnie z obecnym licencjobiorcą działała także nad rozwojem współprac biznesowych, czego efektem są kooperacje z takimi markami jak Eventim czy Wargaming. W kolejnych kwartałach spółka zamierza pozyskać nowe grupy odbiorców i rozwijać platformę pod kątem poszerzania oferty, wskazano także.
W I poł. 2024 r. spółka miała 1,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 5,04 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7,67 mln zł w porównaniu z 22,92 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 1,63 mln zł wobec 0,15 mln zł straty rok wcześniej.
Gamivo jest właścicielem gamivo.com, czyli platformy z grami, kartami podarunkowymi i innymi dobrami cyfrowymi. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Spółka zadebiutowała na NewConnect w 2021 r.
Źródło: ISBnews