Global Cosmed odnotował 0,22 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 1,86 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 1,03 mln zł wobec 3,54 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 96,11 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 84,5 mln zł rok wcześniej.
„Ważnym filarem budowania zyskowności jest konsekwentne poprawianie wydajności. Choć wysokie koszty budowania efektywności obciążają bieżące wyniki, dostrzegamy już ich pozytywne efekty. Dotyczy to obszaru zdolności produkcyjnych i optymalizacji kosztów. W niemieckiej fabryce w Stadtilm uruchomione zostały dwie maszyny nalewające. W sumie zmodernizowano 3 linie co zwiększyło wydajność fabryki o kilkanaście procent przy mniejszym zatrudnieniu” – powiedziała wiceprezes Magdalena Mielimonka, cytowana w komunikacie.
W I poł. 2022 r. spółka miała 0,58 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 6,46 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 182,17 mln zł w porównaniu z 170,72 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA za I poł. 2022 r. wyniósł 5,46 mln zł wobec 14,03 mln zł rok wcześniej.
Grupa Global Cosmed wypracowała w pierwszym półroczu br. 5,46 mln EBITDA. W ocenie spółki, dwukrotnie wyższa jego wartość w II kw. wobec I kw. to efekt szybkiej reakcji na konflikt w Ukrainie i konsekwentnie realizowanej strategii, której podstawą jest efektywność produkcji, silne własne marki i długoterminowe kontrakty z partnerami biznesowymi.
„W drugim kwartale pozytywne efekty przyniosła renegocjacja kontraktów handlowych. Proces ten wciąż trwa, a efekty będą rozłożone w czasie. Jego tempo zależy od poziomu globalnej i lokalnej inflacji. Cały czas wyzwaniem pozostają bardzo wysokie ceny nośników energii w przyszłym roku” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 4,79 mln zł wobec 8,69 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa Global Cosmed zrzesza firmy produkujące i dystrybuujące wyroby kosmetyczne i chemię gospodarczą. Koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r.
Źródło: ISBnews