Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) chce dzięki nowej strategii przyciągać inwestorów indywidualnych, zwłaszcza młodych, poinformował prezes GPW Tomasz Bardziłowski. Zapowiedział m.in. rozwijanie nowoczesnych kanałów komunikacji, w tym aplikacji GPWApp.
„Najważniejsze będzie przyciągnięcie inwestorów indywidualnych na giełdę. Chcemy to robić m.in. poprzez wprowadzenie atrakcyjnych instrumentów długoterminowego inwestowania. Będziemy również dostosowywać ofertę giełdy do młodych inwestorów, np. poprzez wprowadzenie aktywów cyfrowych. To ci inwestorzy są przyszłością” – stwierdził Bardziłowski podczas prezentacji strategii GPW na lata 2025-2027.
„Musimy znaleźć sposób trafienia z ofertą do tej grupy, dlatego będziemy rozwijać nowoczesne kanały komunikacji, w tym naszą aplikację GPWApp” – dodał.
Zapowiedział również zwiększenie działań edukacyjnych, m.in. poprzez poszerzenie oferty edukacyjnej Fundacji GPW.
Jak podano w prezentacji, filary strategii grupy kapitałowej GPW w zakresie rozwoju rynku kapitałowego to:
- Proaktywne działania na rzecz rozwoju rynku kapitałowego we współpracy z jego uczestnikami
- Wzrost liczby firm pozyskujących kapitał przez giełdę oraz aktywne wsparcie emitentów
- Zwiększenie i aktywizacja krajowej bazy inwestorów indywidualnych
- Wsparcie edukacji finansowej, promocja i budowa zaufania do rynku kapitałowego
- Europejskie centrum finansowe i aktywna rola w kształtowaniu regulacji rynkowych.
Grupa kapitałowa GPW prowadzi platformy obrotu akcjami, obligacjami skarbowymi i korporacyjnymi, instrumentami pochodnymi, energią elektryczną i gazem ziemnym oraz dostarcza indeksy i wskaźniki referencyjne, m.in. WIBID i WIBOR. Od 2010 r. GPW jest spółką publiczną notowaną na prowadzonym przez siebie parkiecie.
Źródło: ISBnews