Gremi Media odnotowało 11,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec 15,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 16,86 mln zł wobec 17,89 mln zł zysku rok wcześniej.
Skorygowana EBITDA wyniosła 24,22 mln zł wobec 22,6 mln zł rok wcześniej, a rentowność EBITDA – odpowiednio: 24,1% wobec 23,5%.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 100,63 mln zł w 2021 r. wobec 96,14 mln zł rok wcześniej.
„Przychody ze sprzedaży grupy Gremi Media SA, w skład której poza wydawnictwem wchodzi również m. in. spółka dystrybucyjna e-Kiosk SA, wyniosły w 2021 r. 100,6 mln zł, przy 96,1 mln złotych rok wcześniej (wzrost o 4,7%). Zwyżka ta została wygenerowana pomimo spowodowanych przez trwającą pandemię koronawirusa utrudnień w prowadzeniu części działalności, przede wszystkim w zakresie organizacji wydarzeń biznesowych, konferencji i szkoleń” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
„Drugi rok pandemii nie przeszkodził nam w poprawie wyników finansowych spółki i grupy. Rozpoczęliśmy proces odbudowy przychodów, a EBITDA jest na najwyższym w historii poziomie. To potwierdzenie, że realizowana od 2018 roku strategia przynosi trwałe efekty” – skomentował prezes Tomasz Jażdżyński, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że rekordową rentowność osiągnięto pomimo tego, iż Gremi Media przechodziła w minionym roku mocno angażujący proces zmian własnościowych.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 8,87 mln zł wobec 12,93 mln zł zysku rok wcześniej.
Źródło: ISBnews