AmRest Holdings SE miał wstępnie 272 mln euro skonsolidowanych przychodów w II kw. 2020 – były one niższe o 43,6% r/r, podała spółka. Jest to rezultat ograniczenia możliwości efektywnego prowadzenia restauracji na większości rynków działalności AmRest w związku z pandemią COVID-19.
Wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń i ponownym otwieraniem restauracji w drugiej połowie II kwartału 2020 roku wyniki sprzedaży (ogólnej oraz sprzedaży porównywalnej w restauracjach) uległy wyraźnej poprawie, podkreślono.
„Na koniec kwietnia otwartych było około 56% restauracji prowadzonych przez AmRest. Działały one głównie poprzez kanał dostawy do domu, drive-thru i na wynos, co spowodowało spadek sprzedaży o 66,9% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W maju sytuacja się poprawiła. Na koniec miesiąca funkcjonowało 81% restauracji, a spadek sprzedaży wyniósł 40,7%. Na koniec czerwca działało już 92% wszystkich lokali, a dzięki kontynuacji poprawy wyników sprzedaży, spadek rok do roku wyniósł 24,4%” – czytamy w komunikacie.
Na dzień 11 sierpnia w ramach portfolio grupy funkcjonuje około 96% restauracji.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych sklepów, osiągnął 91,1% w I kwartale 2020 roku i 67,8% w II kwartale 2020 roku. Wyniki poprawiały się z miesiąca na miesiąc wraz ze znoszonymi ograniczeniami dotyczącymi funkcjonowania restauracji i restrykcji społecznych, a indeks (mierzony r/r) urósł z 48,8% w kwietniu, poprzez 68,7% w maju, do 78,8% w czerwcu. W marcu wyniósł on 64%, wskazano również.
„Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w II kw. 2020 133,6 mln euro, co stanowi spadek o 34,3% w porównaniu do II kw. 2019. Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w II kw. 2020 22,3 mln euro i były o 57,1% niższe niż przed rokiem. Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w II kw. 2020 kształtowała się na poziomie 92,4 mln euro i była o 52,8% niższa niż przed rokiem. Przychody na rynku chińskim w II kw. 2020 osiągnęły poziom 19,2 mln euro i były o 21% niższe w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. Przychody segmentu 'Pozostałe’ wyniosły w II kw. 2020 4,6 mln euro i były o 38,9% niższe niż przed rokiem” – czytamy dalej.
Reagując na pojawiające się wyzwania oraz w celu złagodzenia strat powstałych w wyniku ograniczenia możliwości spożywania posiłków w restauracjach, AmRest umocnił kanał sprzedaży z dostawą do domu oraz poprzez drive-thru. Sprzedaż wygenerowana poprzez te kanały w restauracjach należących do AmRest (equity) wzrosła w ciągu roku o około 70% w maju i 51% w czerwcu, podsumowano.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w m.in. Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 961,5 mln euro w 2019 r.
Źródło: ISBnews