Grupa BLIX, będąca liderem w obszarze aplikacji zakupowych i reklamy natywnej, przejęła firmę technologiczną Proxi.cloud. Dzięki temu zyskała zaawansowane narzędzia geolokalizacyjne i możliwość precyzyjnego dotarcia do konsumentów. Dzięki temu zamierza poszerzyć zakres swoich usług i obsługiwać już nie tylko FMCG i retail, ale też kolejne branże, w tym m.in. OTC, motoryzację czy telekomunikację. Natomiast zarząd Grupy BLIX informuje, że Proxi.cloud nadal pozostanie operacyjnie niezależnym podmiotem. Z kolei z nowym inwestorem ma przyspieszyć swój rozwój. Spółki zgodnie podkreślają, że na tym przejęciu zyska też cały szeroko pojęty rynek, bo konsumenci będą mogli lepiej planować zakupy. Z kolei branża marketingowa efektywniej i precyzyjniej będzie docierać do grup docelowych.
Grupa BLIX, będąca właścicielem aplikacji BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony, które obecnie mają ponad 10 milionów użytkowników w całej Polsce, przejęła spółkę Proxi.cloud – lidera w dziedzinie geolokalizacji. – To strategiczny ruch, który otwiera przed nami nowe możliwości wykorzystania technologii geolokalizacji, sztucznej inteligencji oraz rozszerzenia zasięgu kampanii. Dzięki temu będziemy w stanie dotrzeć do każdego konsumenta podejmującego decyzje zakupowe w Polsce. To znacząco zwiększy efektywność naszych kampanii reklamowych. Widzimy w tym też potencjał wejścia na nowe rynki, takie jak motoryzacja, OTC czy telekomunikacja. A to poszerzy zakres oferowanych rozwiązań poza dotychczasowy core, którym są branże FMCG i retail – mówi Tomasz Jabłoński, CEO Grupy BLIX.
Proxi.cloud ma za sobą kilka lat bardzo dynamicznego wzrostu. – Udało nam się zwiększać biznes średnio o 65% rocznie, co stworzyło naszemu byłemu już inwestorowi dobre warunki do wyjścia z inwestycji. Wiemy jednak, że utrzymanie dynamiki w kolejnych latach będzie wymagało od nas jeszcze lepszego działania. Dlatego zależało nam na znalezieniu inwestora strategicznego, który jest tam, gdzie my chcemy być. Patrząc na wieloletnią historię sukcesów Grupy BLIX, widzimy w niej świetnego partnera, który pozwoli nam przyspieszyć rozwój – komentuje Mateusz Chołuj, CEO firmy technologicznej Proxi.cloud.
Obie spółki idą podobną ścieżką, tylko Grupa BLIX jest kilka kroków dalej niż Proxi.cloud. – Dzięki temu stanowi dla nas bardzo cenne wsparcie przy planowaniu i wdrażaniu strategii dalszego rozwoju. I właśnie z tego powodu trudno było nam wyobrazić sobie lepszego inwestora niż Grupa BLIX. Jesteśmy jej partnerem technologicznym i pracujemy razem już od ponad 7 lat. Dobrze się znamy na poziomie zespołów operacyjnych i zarządu. Do tego podzielamy te same wizje rozwoju obu biznesów – dodaje Mateusz Chołuj.
Proxi.cloud pozostanie operacyjnie niezależnym podmiotem. Spółki mają się wzajemnie uzupełniać przede wszystkim w obszarze technologii i docierania do konsumentów. Proxi.cloud wnosi zaawansowane narzędzia geolokalizacyjne i możliwość precyzyjnego dotarcia do konsumentów. Natomiast Grupa BLIX dostarcza bogate doświadczenie w obszarze marketingu natywnego i szerokie zasięgi. W efekcie transakcja ta przyniesie większą efektywność kampanii drive to store, co pozwoli klientom uzyskać jeszcze lepsze wyniki.
– Dotychczas z satysfakcją korzystaliśmy z usług tej firmy w obszarze pomiaru drive to store. Spółce Proxi.cloud przyglądaliśmy się od dłuższego czasu pod kątem połączenia sił, widząc w tym wysoki potencjał synergiczny. Rozwijając w naszej grupie produkty mobilne, które wspierają sprzedaż w kanale tradycyjnym, traktujemy jej usługi jako brakujący element pomiaru efektywności w procesie zakupowym użytkowników naszych produktów –dodaje Tomasz Jabłoński.
Podobnie widzi to CEO Proxi.cloud. – Świetnie uzupełniamy Grupę BLIX kompetencjami i procesami wykorzystania danych o użytkownikach – zarówno w zakresie analityki, aktywacji jak i pomiaru skuteczności działań marketingowych. Grupa BLIX zbudowała pozycję lidera rynku dzięki wyjątkowemu skupieniu na potrzebach marketerów marek masowych. Taki wgląd w rynek okaże się nieoceniony przy dalszym rozwoju oferty Proxi.cloud i znajdowaniu nowych okazji – uważa Mateusz Chołuj.
Zarząd BLIX-a zapewnia, że w krótkim okresie zamierza pomóc Proxi.cloud w realizacji przyjętej strategii wzrostu, zacieśniając współpracę w obszarze opomiarowania efektów kampanii reklamowych oraz otwarcia nowych kanałów sprzedaży. W dłuższej perspektywie inwestor planuje rozwój nowych produktów w obszarze rozwiązywania problemów branży w targetowaniu kampanii marketingowych.
– Przestrzeń do współpracy jest – w naszej opinii – bardzo szeroka. Na ten moment chcemy skupić się na optymalizacji procesów i wsparciu nowego zespołu w poznaniu kultury naszej grupy. Przyjęta przez Proxi.cloud strategia wzrostu jest przemyślana i ma duże szanse na powodzenie. Dzięki zaawansowanej technologii nabytej spółki, połączonej z jakością obsługi klienta, z jakiej znany jest BLIX, będziemy mogli zapewnić optymalne narzędzie do tworzenia i pomiaru geotargetowanych kampanii reklamowych – zaznacza Tomasz Jabłoński.
Bliższa współpraca obu spółek przełoży się na unikalną wartość – zarówno dla marketerów, jak i shopperów, o czym przekonują obie firmy. – Przejęcie Proxi.cloud przyniesie korzyści nie tylko naszym klientom, ale także szerzej rozumianemu rynkowi. Konsumenci zyskają bardziej dopasowane i efektywne komunikaty, co pozwoli im na lepsze planowanie zakupów. Z kolei branża marketingowa otrzyma narzędzia, które umożliwią jej efektywniej i precyzyjniej docierać do grupy docelowej. Dodatkowo, wymiana wiedzy pomiędzy zespołami eksperckimi obu firm umożliwi jeszcze lepsze potwierdzenie efektywności kampanii drive to store, co wpłynie pozytywnie na rynek – wyjaśnia Michał Szablewski, Head of M&A w Grupie BLIX.
Do tego CEO Grupy BLIX zwraca uwagę na to, że klienci przede wszystkim otrzymają najlepsze narzędzie do pomiaru efektywności kampanii reklamowych w sprzedaży stacjonarnej oraz możliwość dotarcia do wyselekcjonowanych pod względem lokalizacji grup odbiorców. Z kolei, jak przekonuje CEO Proxi.cloud, polski rynek zyskał niezaprzeczalnego lidera w zakresie marketingu drive to store, który jest głodny dalszych sukcesów.
– Nie zamierzamy zatrzymywać się w miejscu. Obie spółki mają potencjał, aby stać się kolejnym polskim startupowym success story na arenie międzynarodowej. Dzięki tej transakcji, marketerzy otrzymają jeszcze bardziej efektywne narzędzia do aktywacji konsumentów, a ci drudzy – więcej istotnych dla nich touchpointów komunikacji z markami. Specjalizujemy się w wykorzystaniu danych w marketingu, a aplikacje Grupy BLIX są świetnym źródłem danych o zachowaniach shopperów. Nasza współpraca pozwoli marketerom być jeszcze bliżej decyzji zakupowych konsumentów – przewiduje Mateusz Chołuj.
Grupa BLIX zapowiada dalsze kroki w obszarze M&A, aktywnie poszukując podmiotów, które wzbogacą ofertę technologii i rozwiną produktowo Grupę. Michał Szablewski podkreśla, że transakcja z Proxi.cloud była przeprowadzona sprawnie i pokazuje zaangażowanie Grupy BLIX w długoterminowy rozwój oraz budowanie wartości dla swoich właścicieli.
– Nasza strategia zakłada dalsze przejęcia w obszarze rozwiązań konsumenckich oraz technologii pomagających w codziennych, stacjonarnych zakupach. Widzimy dużo niezaadresowanych jeszcze obszarów, w których mamy nadzieję pojawić się właśnie dzięki akwizycjom. Celujemy w firmy w fazie skalowania, które osiągnęły już rentowność lub zamierzają przekroczyć break even point w najbliższych latach. Najważniejszy jest dla nas jednak zespół i lider projektu, gdyż wierzymy w to, że to człowiek, a nie produkt ma największą wartość – podsumowuje Tomasz Jabłoński, CEO Grupy BLIX.
Źródło: Spółka