Grupa CCC liczy, że marża brutto „za chwilę” przekroczy poziom 60%, a cel 20% marży EBITDA Grupy i 12 mld zł przychodów Grupy w 2025 r. jest „mało ambitny”, poinformował prezes Dariusz Miłek. Dzięki synergiom wewnątrz grupy efektywność marki Modivo oraz całej Grupy będzie wyższa, a powierzchnia handlowa ma potencjał wzrostu do 2 200 tys. m2 do w 2030 r. z 790 tys. m2 w 2023 roku.
„Mamy w planach dalszy rozwój marek licencyjnych, które są bardzo rentownym biznesem i chcę żeby wszystkie nasze kanały były beneficjentem licencji. Chcemy przyspieszyć tempo rozwoju powierzchni handlowych do 200-260 tys. m2 rocznie, mamy już zakontraktowane 200 tys. m2 na przyszły rok i ponad 50% m2 będzie dla HalfPrice. […] Jestem przekonany, że rentowność netto za chwilę będzie jeszcze wyższa, a marża brutto myślę, że za chwilę na stałe przekroczy 60%. Marża rośnie dzięki produkcji własnej, ale też dzięki markom licencyjnym. […] Nasz cel 20% EBITDA w 2025 r. i 12 mld zł przychodów Grupy jest zbyt mało ambitny” – powiedział Miłek podczas wideokonferencji.
„Np. w Modivo w przyszłości powinniśmy sprzedawać 10% marek własnych, 40% marek licencyjnych i 50% marek partnerskich. Modivo będzie świadczyć usługi, w tym logistyczne, dla całej grupy. […] Żeby była mowa o IPO Modivo, musimy uzyskać rentowność i teraz się skupiamy na rentowności, a następne dwa kwartały muszą być potwierdzeniem naszych planów” – dodał.
Zasygnalizował też zmniejszenie wydatków na reklamy z 600 mln zł do 200 mln zł.
Prezes wskazał, że w formacie HalfPrice spodziewa się marży EBITDA o kilka procent wyższej w IV kw. – może ona wynieść 35% wobec 30% w III kw., a finalnie szacuje HalfPrice na 50% marży.
„W CCC mamy 800 sklepów i nie widzę problemów w planach zwiększania sieci o 400 sklepów i nawet się boję, że będzie więcej. Planuję też 300 sklepów HalfPrice, a mamy 130” – dodał Miłek.
Zapowiedział też rozwój nowego odzieżowego konceptu Worldbox w małych miastach, gdzie nie ma konkurencji.
„Na wszystkich licencjach, które posiadam, mamy prawa do produkcji odzieży i otwieramy format Worldbox i liczę, że ten biznes będzie miał 65% finalnej marży. Jesteśmy po podpisaniu umowy franczyzowej z partnerem i zaczynamy działać. To ma być sieć sportowo-casualowa adresowana do małych miast, gdzie nie ma żadnej konkurencji” – powiedział prezes.
Pytany o to, jak długo pozostanie w spółce, odpowiedział: „Mam cyrograf na 5 lat, a potem zobaczymy, ale nie jestem osobą, która chce być w drugim szeregu. Nigdzie się nie wybieram”.
Grupa CCC podała, że w III kw. odnotowała wzrost marży brutto w każdej linii biznesowej. Skokową poprawę marży, do blisko 51%, odnotował HalfPrice (wzrost o 5 pkt proc.), za sprawą dobrej oferty produktowej i konserwatywnej polityki cenowej. Istotnie marżę poprawiła także Grupa Modivo – wzrosła ona o 5 pkt. proc. do 43%. Z kolei marża brutto w CCC wyniosła blisko 59% (+1 pkt proc. r/r). Powyższe przyczyniło się do wzrostu marży brutto Grupy CCC o 3 pkt proc. do 51%.
Przychody Grupy CCC w III kw. 2024 (sierpień-październik 2024) wyniosły 2,77 mld zł, co stanowi wzrost o 14% r/r. W CCC obroty były o 12% wyższe – przy dynamicznym wzroście sprzedaży LFL (+11%). HalfPrice odnotował wzrost przychodów o 18%, także przy rosnącej sprzedaży LFL (+5%). Wysoką dynamikę przychodów odnotowała Grupa Modivo (+14%), przy dużo niższym r/r poziomie zapasu (-10%) i ograniczonych inwestycjach w pozyskanie ruchu (performance marketing). Na koniec trzeciego kwartału, po raz pierwszy w historii Grupy, sprzedaż za ostatnie 12 miesięcy przekroczyła poziom 10 mld zł.
Grupa CCC odnotowało 485 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w III kw. roku obrotowego 2024 (sierpień-październik 2024) wobec 230 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła odpowiednio: 489 mln zł wobec 265 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 330 mln zł w III kw. r.obr. wobec 76 mln zł zysku rok wcześniej. Marża brutto ze sprzedaży wyniosła w III kw. 51,2% wobec 48,3% rok wcześniej.
W III kw. r.obr. przychody w segmencie CCC wzrosły o 12% r/r (LFL: +11%) do 1 183 mln zł przy wzroście zysku EBITDA o 37% r/r do 277 mln zł, zaś skorygowanego zysku EBITDA – o 54% r/r do 284 mln zł. W tym okresie przychody HalfPrice wzrosły o 18% r/r do 465 mln zł przy 99 mln zł zysku EBITDA wobec 56 mln zł zysku rok wcześniej (zaś skorygowanego zysku EBITDA – odpowiednio do 96 mln zł zysku z 56 mln zł zysku rok wcześniej. W III kw. r.obr. przychody Grupy Modivo wzrosły o 14% r/r do 1 085 mln zł przy 105 mln zł zysku EBITDA wobec 30 mln zł straty rok wcześniej; skorygowany zysk EBITDA sięgnął 104 mln zł wobec 24 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
Źródło: ISBnews