Grupa IMS odnotowała 7,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 7,19 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 9,46 mln zł wobec 8,54 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 16,01 mln zł wobec 15,21 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 57,33 mln zł w 2022 r. wobec 41,84 mln zł rok wcześniej.
„Grupa IMS osiągnęła w 2022 roku przychody o 15 488 tys. zł, tj. o 37% większe niż w roku 2021. Wyrównana EBITDA (tzn. EBITDA po wyeliminowaniu niepieniężnych kosztów programu motywacyjnego opartego o akcje IMS S.A. oraz uzyskanych w 2020 i 2021 roku subwencji w ramach programów pomocowych związanych z kryzysem wywołanym przez COVID-19) za rok 2022 jest najwyższa w historii naszej organizacji. Wyrównana EBITDA za 2022 rok jest o 5 334 tys. zł, tj. o 38% wyższa niż w 2021 roku i o 9 344 tys. zł, tj. o 92% wyższa niż w roku 2020. W 2022 roku Grupa IMS pozyskała organicznie (bez uwzględniania przejęć innych podmiotów) rekordową ilość 3 692 lokalizacji abonamentowych, przekraczając po raz pierwszy w historii pułap 30 tys. lokalizacji i osiągając finalnie na koniec 2022 roku poziom 33 tys. lokalizacji” – napisał prezes Michał Kornacki w liście do akcjonariuszy.
„Planujemy podtrzymać naszą politykę dywidendową, która zakłada, że zarząd będzie proponować przeznaczenie na dywidendę co najmniej 60% skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej. Dywidendę wypłacamy nieprzerwanie od początku funkcjonowania IMS S.A. na rynku publicznym. Dywidenda wypłacona za 2022 rok będzie tym samym już jedenastą z rzędu, co stawia nas w bardzo wąskim, elitarnym gronie spółek dzielących się rokrocznie zyskiem z akcjonariuszami” – dodał prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 3,51 mln zł wobec 5,79 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).
Źródło: ISBnews